Verkenner en Explorer plotseling traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter lexvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lexvo

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Sinds een dag werkt de Verkenner heel traag. Als ik op 'Deze computer' klik dan duurt het wel een minuut of zo voordat het systeem reageert. Hetzelfde is het geval als ik een URL intik in Explorer.

Recentelijk heb ik twee dingen gedaan: ISDN ge-deinstalleerd (Webvox) en een Ethernet-kabel aangesloten (t.b.v. ADSL-modem).

Ik heb het gevoel dat het een soort netwerk probleem is, maar als ik de Ethernet-kabel er weer uit haal, is het probleem niet over.

Heeft iemand een suggestie? Alvast bedankt.

Ik heb Windows XP.

Probeer eens zoveel mogelijk rommel op te ruimen.
Tempmappen enz.
Doe eens defragmentatie als het nodig is.

Ook is er een Windows service voor het netwerk om alles continue bij te laten werken. Die service zou je eens in Systeembeheer/Component service/Services uit kunnen schakelen. Even de omschrijvingen lezen dan vind je het wel. Ik weet niet de exacte naam.

Mijn ervaring is echter dat het een tijdelijk probleem is. Ik had het ruim een maand en daarna was het weer over.
Ik gok dus op rommel op je schijf.

Ik heb al zoveel mogelijk geschoond. Verder heb ik op virussen gescand en Ad-aware gedraaid. Alles zag er goed uit.

Ik heb het gevoel dat ofwel iets ontbreekt (wat de verkenner dan gaat zoeken), ofwel dat het iets netwerk achtigs is.

Als ik op 'Deze computer' klik in de verkenner krijg ik een zandloper en ook een zaklantaarn ten teken dat het systeem iets aan het zoeken is. Dit duurt zo'n 30 seconden.

Zelfde klachten had ik ook. Vooral die zaklantaarn in de verkenner was heel irritant. Je zit continue op je eigen systeem te wachten.
Heb je misschien een programma zoals Norton Systemworks? Of kun je overweg met een Regcleaner?
Kijk ook eens in je foutenlogboek of je iets vreemds kunt ontdekken.
Download ook eens CleanUp. Niet alleen goed voor tempmappen enz maar ook voor andere onnodige zaken die kunnen vertragen.

Inmiddels zie ik dat het in de systemlog barst van de volgende foutmeldingen:

De server {A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Deze foutmelding is steeds op hetzelfde tijdstip als ik op 'Deze computer' klik in de verkenner.

Ik heb inmiddels ook met Google gezocht op DCOM en 10010, maar daarvan ben ik nog niet veel wijzer geworden.

Ik ga Cleanup sowieso eens proberen.

Die Dcom zie ik ook veel. Zie mijn bijlage.
Ik geloof niet dat dit iets bijzonders is en het heeft al helemaal niets met je trage pc te maken.
attachment.php

Laatst bewerkt:
Ik ben er nog niet van overtuigd dat die DCOM niets te maken heeft met mijn problemen. Deze foutmelding doet zich nl. in het logboek voor vanaf 4 juni, de dag dat mijn problemen begonnen. Voor 4 juni zie ik helemaal GEEN foutmeldingen.

Het draaien van Cleanup en een regcleaner heeft wel wat opgeruimd, maar het probleem helaas niet verholpen.

Ik heb het gevoel dat het systeem steeds iets zoekt wat er niet meer is.

Na veel gedoe en zoeken op internet heb ik besloten om XP opnieuw te installeren. Ik merkte dat ook andere onderdelen minder stabiel werden, zo kon ik bepaalde programma's niet meer de-installeren en/of installeren met Installshield.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan