verkenner (explorer) kan grote map niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
ik heb een recovery gedaan van een externe disk, ik heb 100 gb van de ondergang gered. Alleen heeft het recovery programma alles in 1 map gezet van 100 GB en die wil windows xp verkenner meestal niet openen. Ook in nero is de map niet te openen, het hele systeem hangt dan. Er lijkt wel activiteit te zijn (50%' processor'', maar na een half uur is er nog niets. Wat kan hier aan de hand zijn?
 
Mijn pa heeft een gelijkaardige fout gehad, geeft microsoft dan het venster 'Rapport verzenden'
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij nogal makkelijk: Als het allemaal beeld- of videobestanden zijn, dan probeert Windows een 'voorbeeldicoontje te bouwen' van elk bestand. Dat duurt erg lang.

Oplossing is in de hoofdmap van de externe harde schijf te gaan staan, rechts te klikken op de map met de geredde zaken, Eigenschappen kiezen, dan kiezen tabblad Aanpassen, daar selecteren in sectie "Wat voor map wilt U?" kiezen voor Documenten (geschikt voor elk bestandstype). Eventueel ook de optie Dit sjabloon ook op submappen toepassen ook aanklikken.

Mocht dat niet helpen, doe dan Beeld -> Lijst
Daarna: Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> Op alle mappen toepassen

Let op: Deze laatste actie zorgt ervoor dat alle mappen in lijst-formaat worden weergegeven, dus alle andere indelingen die je ooit heb ingesteld (zoals Pictogrammen) zijn dan gereset, en die moet je dan weer in individuele mappen opnieuw instellen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mocht dat niet helpen, doe dan Beeld -> Lijst
Daarna: Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> Op alle mappen toepassen

Let op: Deze laatste actie zorgt ervoor dat alle mappen in lijst-formaat worden weergegeven, dus alle andere indelingen die je ooit heb ingesteld (zoals Pictogrammen) zijn dan gereset, en die moet je dan weer in individuele mappen opnieuw instellen.

Tijs.

hier was ik al jaren mee aan het stoeien, omdat ik helemaal geen previews wil omdat dat maar tijd kost, dus dat is opgelost, de 100 Gig map ging nu wel open. Alleen Nero kon die 100 Gig niet aan, maar daarvoor heb ik de map opgedeeld in 20 mappen, en toen is het dus wel gelukt. Mijn dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan