Verkenner gaat heel langzaam en/of loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvldj

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Geacht forumlid,
Al enige tijd heb ik last van het feit dat Windows Verkenner heel langzaam gaat en ook vaak vastloopt. Ik heb al gecontroleerd op virussen en andere malware (malwarebytes, auslogics, eest en Spyhunter) zonder resultaat. Ik hoop dat iemand een suggestie heeft hoe hier mee om te gaan. Met dank voor de moeite, Groet, Rob

Hartelijk dank voor de reactie. Register is uitvoerig door meerdere register scanners bekeken. Hier ligt de oorzaak niet. Ook defragmentatie, overvolle temp-folders en andere junk is al verwijderd.
Groet, rvldj

Gebruik Windows repair (All in one).
Selecteer tabblad Step 2: Optional & daarna Step 3:Optional. Laat deze scans doen. Verkenner (explorer.exe) is nl. een systeembestand....

Helaas....noch CCLeaner of windows repair heeft het probleem kunnen oplossen. :-(

Kijk eens naar dit artikel.
Lukt het niet, is de kans groot dat de oorzaak in een virusinfectie gelegen is. Start in dit geval hier een topic...

het lijkt vooralsnog te liggen aan shell-extensions. Heb met Shellexeview eea uitgezet en hij lijkt nu weer te lopen als een zonnetje. Ga het eerst een dag of wat aankijken, waarna ik ze weer aan zal zetten. Laat jullie later weten welke shell(s) de boosdoener(s) is (waren). Alvast dank voor jullie hulp. Groet, Rob

Heb je alles uitgezet en gaat een voor een weer aanzetten, of ben je bewust zaken uit gaan zetten.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. EN ik neem aan dat je Shellexview gebruikt. (zonder het e-tje in exe)
Kun je al aangeven welke zeker uit moeten?

BVD.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb alles uitgezet. Ben er nog niet aan toegekomen om onderdelen weer aan te zetten.
Groet,
Rob

@gamefreak23
Als je niet hebt deelgenomen aan het topic moet je niet de moderator uit gaan hangen.

Oké, dank je wel voor de snelle reactie. Ga er ook effe mee aan de slag. Als ik nieuws heb laat ik het weten. Gr. Janne

@Mik
Ik proeer alleen maar Rv te herinneren dat de vraag op opgelost gezet mag worden.
Ik hang de "moderator" niet uit hoor , alleen maar een aardige reminder. :)

@gamefreak,

We hebben daar onze "watchdog" voor, die stuurt na 14 dagen geen reactie een mail naar de topicstarter als "reminder".;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan