verkenner gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

schaal49

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hallo,
Ik draai Vista op een Fuji laptop.
Na een aantal blue screens bleeft Vista hangen, starte niet meer op.
Na herstel met bijgeleverde cd rom lukte het toch nog een keer, na uitzetten en weer opstarten zelfde verhaal, verkenner werkt niet meer.
Deed voor de rest ook niets meer.
Ten einde raad Vista er opnieuw opgezet, maar tot m'n verbazing krijg ik bij opstarten dezelfde foutmelding, en gebeurt er verder niets meer.
Iemand een idee?

:confused: Vista ? ...neee dat wil ik nie meer mee beginnen....:confused:
-----------------------
Is het ook toevallig iets met koeling mis ?? namelijk bluescreen heeft ook iets met temperatuur te maken...:( hier heb je een link over, misschien kan je wat helpen ?? KLIK Hier !

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie!
Heb wel een koeling probleem gehad, paar maanden eerder, maar openmaken en schoonmaken heeft geholpen, hij wordt niet warm meer.
Nu kan ik niets meer, na de mededeling dat verkenner is gecrasht blijft de pijl staan, reageert ook op depad van de laptop, maar voor de rest blijft het scherm zwart.
cntr all del is het enige wat nog reactie geeft, voor de rest gebeurt er niks :-(

:confused: Och jej ...:( aleen maar taak-beheer dus, oke dan via taak-beheer kan je ook systeem herstel activeren en op die manier PC herstellen op eerste werkende datum ?? :(
-------------
Anders ..... helemaal herinstalleren ?? kan je dat ??

Ik heb vista opnieuw ge-installeerd, dus het zal de software niet zijn.
Net even wat gegoogled, iets gelezen dat als de bios beschadigd is, dit ook de reden kan zijn van de foutmelding.
Bios zit ergens apart op een programmeerbare chip????????????
Als die beschadigd is, kan ik hem dan de prullebak ingooien?
Zonde!
Laptop is maand terg van m'n knie op de grond gevallen, kan dat de oorzaak zijn?

:confused: Aaach nee hoezoo weggooien ?? :( je kan jouw bios eerst opnieuw updaten proberen , maar hoe je dat moet doen > ( let op ! )< zou je dichtstbijzijnde expert moeten vragen ...:confused:

Laatst bewerkt:
Hoi,
als je laptop een maand geleden op de grond is gevallen zou ik hem toch eens laten nakijken door een vakman.

Misschien goed nieuws dat ik nog wel in de BIOS kan?
Ik start daarna op vanaf harde schijf, dus er staat wel iets op :-)
Veilige modus, doet wel iets maar stopt dan.
Heb nu een zwart scherm met in de hoeken veilige modus.
Geeft dan weer de melding "verkenner werkt niet meer"
Geef dan online naar oplossing zoeken.

Iemand ideeen?
Kan ik de BIOS flushen?
Heb Esprimo mobile V5535 Fujitsu
Bios versie V1.13-VB37410A-V67

:confused: Neem ik aan dat je weet wat je doet ..( toch ? :( ) en hoop ik dat je weet hoe je bios updaten moet/of kan ( bootable USB stick ..enz ) hier heb je handige link over KLIK

Laatst bewerkt:
Nou,ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Wind 7 erop gezet en weg problemen.
Toch iets met restgegevens van Vista in combimet wat anders?
Iig draait de laptop nu weer lekker

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan