Verkenner geeft niet laatst opgeslagen versie van document voor saven externe hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glyssine

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Hallo allemaal,

ik hoop dat ik mijn vraag op de goed plaats stel... er zijn zoveel keuzes!

Het gaat om het volgende. Ik ben op het moment bezig met werk dat ik graag 's avonds ook op mijn externe harde schijf wil kopiëren, omdat ik niet het risico wil lopen dat ik het mss morgen moet overdoen.

Goed, simpel: externe harde schijf inpluggen, via verkenner naar 'laatste veranderde documenten' (ofzo, heb een Fr versie van windows) gaan op de interne harde schijf, kopiëren naar externe hd, klaar. Alleen... verkenner geeft dus niet de versie van het document dat ik zojuist heb opgeslagen, maar eentje van uren geleden. Terwijl het document net is opgeslagen en ik het ook zo vanaf de interne harde schijf kan openen.

Hoe kan dit? En eh... is er een oplossing? Idioot genoeg ben ik vergeten hoe ik vroeger, toen ik nog alles elke avond opsloeg op een usb-stick, de opdracht daarvoor gaf...

Dank voor het meedenken, en eventueel het reageren!

Bonne soirée,

Glyssine

En als je eens kijkt in de map (Mijn Documenten?) waar het bestand standaard wordt opgeslagen, wat tref je daar aan?

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je de documenten kopiëert en niet alleen een snelkoppeling naar dat document?

In Windows 7 ga je op het document of snelkoppeling staan en dan klik je met de Rechtermuisknop en dan kun je de Eigenschappen/locatie/details zien/bepalen. Ik weet niet wat voor soort document het is. Er is wel een verschil tussen Aanmaakdatum en Gewijzigd op. Gewijzigd op zou de laatste tijd moeten aangeven. Echter als ik in het Word-document geen veranderingen aanbreng en ik sla het document weer op dan verandert de tijd bij Gewijzigd op niet.

Hallo, allemaal bedankt voor het reageren! Ik zal jullie vragen in volgorde beantwoorden. Als ik in verkenner naar documenten ga, en ik kies dan voor weergave per map, zie ik nog steeds niet de laatst opgeslagen versie van mijn document, maar een van gisterochtend. Maar ga ik naar openoffice en kijk ik daar in de map naar mijn document, dan staat daar wel de laatst opgeslagen versie, die van gisteravond. Het gaat dus om een document van openoffice writer. En ik heb er geen snelkoppeling naar, alleen het document zelf (als ik de vraag goed begrijp).
Dank weer voor het meedenken!

Glyssine

Dus Verkenner heeft een map en Openoffice heeft een andere map. Klinkt erg vreemd en onlogisch. Punt is en nogmaals het volgende om goed inzicht te krijgen moeten we dan weten wat de exacte locatie is van die twee volgens jouw verschillende bestanden en om dat te weten moet je het onderstaande uitvoeren en dan kun je pas verder.

In Windows 7 ga je op het document of snelkoppeling staan en dan klik je met de Rechtermuisknop en dan kun je de Eigenschappen/locatie/details zien/bepalen. Ik weet niet wat voor soort document het is. Er is wel een verschil tussen Aanmaakdatum en Gewijzigd op. Gewijzigd op zou de laatste tijd moeten aangeven. Echter als ik in het Word-document geen veranderingen aanbreng en ik sla het document weer op dan verandert de tijd bij Gewijzigd op niet.

Locatie bestand/naam 1= datum/tijd 00.00 is c:\...\Mijn documenten
Locatie bestand/naam 2= datum/tijd 00.00 is c:\...\

Bedankt voor je reactie, Senso. Ik moet zeggen dat ik het ook niet snap. Document wel degelijk veranderd en opgeslagen. Maar inmiddels weet ik weer hoe je het document, gewoon vanuit openoffice, als het nog op het scherm staat, kopieert naar de externe harde schijf (ws te dom voor woorden voor alle computerkenners hier...), dus mijn pb is opgelost. Verkenner werkt nog steeds niet mee, en na een test met een testdocument denk ik dat het pb eerder in dit bepaalde document zit. Dus ik zal de status van mijn vraag op 'opgelost' zetten.

Dank allemaal voor het meedenken en reageren!

Glyssine

Bibliotheek, recente locaties en onlangs geopende bestanden geven alleen maar verwarring omdat het document fysiek niet in die bibliotheek, recente locatie en .... staat. Het zijn slechts verwijzingen.

Ik blijf erbij dat jij moet onderzoeken wat de locatie is van het juiste (tijd) opgeslagen document. Als je dat weet, weet je naar welke map je moet gaan en vanuit daar kun je alles kopiëren wat je maar wilt.

Iets niet snappen is niet erg. Een keer dom ook niet. Maar ik zou wel weten wat nu de werkelijke locatie is van het juiste bestand want als er een keer iets werkelijk misgaat dan weet je waar je moet zoeken en je kunt herstellen.

Je hebt gelijk, Senso! En ik ga je raad zeker opvolgen... als ik mijn werk af heb!

Prettige dag!

Glyssine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan