Verkenner hangt

Status
Niet open voor verdere reacties.

stepvantantebep

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Na een tijd lijkt de verkenner bij mij na elke actie die ik doe (map openen, programma starten, rechtermuisknop) te hangen, maar voor even, een tijd varierend van 1 sec tot wel 20sec. Je realiseert je dat dit erg vervelend is. Ik heb een aantal vrienden met hetzelfde probleem. Nou is mijn vraag: heeft iemand anders ditzelfde probleem ook en is er iets aan te doen?

Grappig...

Ik heb wekenlang geworsteld met dit probleem waar niemand achter kon komen.

Staat na verloop van tijd (als het probleem optreedt) je harddisk niet als een gek te IO-en ?

Zo ja, probeer maar eens het volgende ;

Deinstalleer je virusscanner en kijk (zonder op internet te komen) of het probleem nog optreed.

Wanneer het probleem is opgelost mag je naar een andere scanner op zoek !

Groets, jas.

Ik kan je zeggen, het ligt niet aan de virusscanner, die heb ik er niet op staan (ondanks dat heb ik zowat nooit een virus), dus het heeft toch met iets anders te maken vrees ik... Dat van die hard-disk klopt wel trouwens.

Laatst bewerkt:
Hmmmmmm

Hoe je het wendt of keert : het heeft ergens iets te maken met software die zonodig naar de inhoud van bestanden moet/wil kijken.
Een virusscanner is daar een overduidelijk voorbeeld van maar er zijn er meerdere te bedenken.

Ook kan het een instelling betreffen in het besturingssysteem dat soortgelijke grappen uithaalt...
Bijvoorbeeld overgangseffecten dat aangevinkt staat(config) of een hoop refreshes snel achter elkaar wanneer je explorer wat droeviger staat ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan