Verkenner herkent geen nieuwe media

Status
Niet open voor verdere reacties.

bockie

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Sinds kort heb ik serieuze problemen met mijn computer. Hierop draait XP en is SP2 geïnstalleerd.

Probleem dat zich voordoet :

1. Computer start op en herkent zowel de cd 's in mijn cd-brander als dvd-rom en eveneens mijn diskettes. Zover geen problemen ...

2. wanneer ik echter een nieuwe cd insteek, of een andere diskette, herkent hij deze niet. Autoplay start op, maar geeft aan dat het een lege cd is. Via de verkenner is deze dan niet toegankelijk ('plaats een schijf of een ander geschikt medium in station XX'.

3. Rechtermuis op mijn cd-brander / eigenschappen / volume en daar wordt de nieuwe schijf weergegeven. Ik kan er echter onmogelijk van lezen ?!

Autoplay werkt dus, maar zal elke schijf herkennen als een lege schijf. Wanneer ik deze nieuwe cd laat zitten en de computer herstart, wordt deze zonder problemen herkend.

Ik heb al uren gezocht op allerlei forums, vanalles uitgeprobeerd, maar momenteel is dit dus nog niet opgelost !

Iemand een idee ???

Neen, dat maakt totaal geen verschil. Via MSDOS kan ik dan ook zelfs niet meer aan de nieuwe cd 's !!

Enkel reboot van mijn systeem zorgt ervoor dat die nieuwe cd effectief bekeken kan worden !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan