Verkenner instellingen kloppen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManDraak

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Berichten
9
Ik gebruik verkenner met de weergave op details, de instellingen zijn ook opgeslagen voor alle mappen. Als ik de verkenner opstart staat de weergave op tegels.
Hoe kan ik zorgen dat de instellingen bewaard blijven?
:(
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je dat gedaan: instellingen opgeslagen voor alle mappen?
 
De instellingenopslaan doe je in de verkenner als je op de menubalk op Extra klikt en dan Mapopties en vervolgens op Weergave waarna je op de knop "Op alle mappen toepassen" klikt.
 
Je hebt het toch niet toevallig over de 'snelkoppeling' Mijn Documenten?
Want daar moet je het 'apart' doen.
Probeer anders eens dit te wijzigen als je opstart in de veilige modus en dan als administrator inloggen.
 
Nee, ik gebruik altijd de "windows toets-E" methode.Ik kan nu niet in veilige mode starten want ik ben tv aan het opnemen, ik probeer het een andere keer.
 
Da's standaard de 'map' Deze computer dus ...... weer iets anders dan de verkenner of 'Mijn documenten'
 
Klopt dat de map "Deze computer" geopend wordt maar het is wel degelijk de explorer (of verkenner)!
 
Sorry, maar ik moet Valijn toch wel een beetje gelijk geven....
Via Deze Computer je Verkenner openen, is toch wel iets anders dan 'daadwerkelijk' de verkenner openen (dat klinkt vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen).

Ga eens naar Start => Uitvoeren (in Vista: Zoekopdracht) en typ: "explorer" (zonder de aanhalingstekens) => OK.
D'an kom je pas echt in je verkenner.
Helpt het als je het op die manier doet?
 
Sorry, maar ik moet Valijn toch wel een beetje gelijk geven....
Via Deze Computer je Verkenner openen, is toch wel iets anders dan 'daadwerkelijk' de verkenner openen (dat klinkt vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen).

Ga eens naar Start => Uitvoeren (in Vista: Zoekopdracht) en typ: "explorer" (zonder de aanhalingstekens) => OK.
D'an kom je pas echt in je verkenner.
Helpt het als je het op die manier doet?

Volgens mij volg je het verhaal niet helemaal, er staat in mijn verhaal nergens dat ik via "Deze Computer" de verkenner open maar dat ik dat doe met de "Windows toets-E" oftewel de start toets samen met E. En dat is hetzelfde als explorer starten via uitvoeren.

Gevonden via Google: (http://www.graficall.nl/pdf/Tips_en_trucs_voor_Windows_XP_deel_1.pdf)

Verkenner starten met het toetsenbord
Beveilig uw pc
In 3 stappen
Bij elke nieuwe PC wordt tegenwoordig een zogeheten Windows-toetsenbord meegeleverd? Ook notebooks
bezitten tegenwoordig zo'n Windows-toetsenbord. Een dergelijk toetsenbord kunt herkennen aan de toets - links
van de spatiebalk - met het Windows logo erop.

Die toets heeft overigens ook nog een functie. Ten eerste kunt u door er op te drukken het Start menu er mee
openen, maar wist u ook dat u met deze Windows-toets in combinatie met de E-toets de Verkenner kunt
opstarten? Druk op de Windows-toets samen met de E-toets - E staat voor Explorer, de Engelse naam van de
Verkenner - en de Verkenner wordt gestart. Dat werkt veel vlotter dan met de muis!
 
Laatst bewerkt:
Ooh. Oke, wist ik niet.
Ik vertrouw nog het meest op mijn Uitvoeren- en DOS-commando's.
Die toetscombinatie kende ik niet. Zal wel.
Indien ik wat te voorbarig was met mijn reactie, of niet goed was ingelicht: mijn excuus daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn een heleboel mogelijkheden met de windows-toets, ik zelf gebruik het meeste de windows-e toets.
Maar het iritante is nu dat de instellingen steeds overhoop raken.

En ik maak ook wel regelmatig gebruik van de command prompt.
;)
 
Sorry, even off-topic:
Ik gebruikte tot op heden alleen maar de toetscombi: Windows + R (= Uitvoeren)
Maar zal me er nu eens wat meer in verdiepen.
Macht der gewoonte, denk ik: ik werk zo weinig mogelijk met de muis, en doe zoveel mogelijk met toetsenbord. (commando's en syntaxis)
IIG: Thnx voor de tip.

En nogmaals sorry voor dit off-topic antwoord. Wat was het probleem ook alweer?

EDIT:
Misschien een domme opmerking, maar ik neem aan dat je na het aanbrengen van de wijzigingen wel eerst op Toepassen hebt geklikt? en pas daarna op OK?
En kijk eens op die andere Tabbladen na: Extra => mapopties.
Misschien dat je daar ook wat moet instellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er hier nog een paar:

Using the [Windows] key
Once your users have the basics of Windows movement down, it's time to show them the [Windows] key. This is one of the most useful keys for support pros and end users alike. The next time you're talking a user through opening the Run dialog box, instruct them to press [Windows]R instead of clicking start and then Run. Table B shows many of the most useful [Windows] key combinations.

Table B Shows the Desktop [Windows]D (Win 98/Me/2000/XP)
[Windows]M (Win 95/NT)
Opens My Computer with Windows Explorer [Windows]E
Opens the Search dialog box [Windows]F
Opens the Run dialog box [Windows]R
Opens the System Properties window [Windows][Pause/Break]

En nog een die ik ook net voor het eerst heb gevonden: CTRL-ESC hiermee krijg je het start menu (op de site stond CTRL-ESC-R maar het bleek dat zonder R het ook al werkt)
 
Nou heb IK al de naam erg gauw off-topic te gaan, maar jij kunt er ook wat van!
En dan ben je ook nog de TopicStarter :D
 
Laatst bewerkt:
Ja je hebt gelijk, ging eigenlijk als vanzelf.

Maar de vraag blift toch nog steeds: Hoe zorg ik ervoor dat de instellingen van explorer bewaard blijven.
:)
 
Wis de onderstaande regels in het register, reboot, vink in de mapopties de optie "weergaveinstelling voor elke map opslaan" en gebruik NIET de knop "op alle mappen toepassen"

Zet de weergave naar wens, sluit af en probeer of het nu wel werkt.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan