Verkenner kan geen Word-documenten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmpauw

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Ik hoop dat dit de juiste thread is: het gaat nl. alleen om Word.

Ik heb Windows 7 Ultimate 64bits en Office 2007.

Als ik in Windows Verkenner een Word-document selecteer om te openen en ik dubbelklik, dan opent Windows alleen Word, maar niet het document. Word-documenten zijn alleen te openen, vanuit de 'open'-functie in Word zelf.

Met Excel-bestanden heb ik hier geen last van.

Ik heb Internet afgestruind naar een oplossing, maar die vind ik alleen voor Windows 98-2003.
Zie bijv. http://word.tips.net/Pages/T000316_Cant_Open_a_Word_Document_in_Windows.html .

Het gaat om de laatste optie die in Windows 7 niet lijkt te werken.

Ik hoop dat iemand een Windows 7 oplossing heeft!

Wat krijg je zien als je in de verkenner rechtsklikt op een Worddocument en je kiest voor openen met?

Wat krijg je zien als je in de verkenner rechtsklikt op een Worddocument en je kiest voor openen met?

Microsoft Word. Hij opent het programma Word, maar niet het document wat ik wil openen.

Voor jullie wellicht handig: ik ben geen computerexpert, maar zeker ook geen leek. Dus heel erg voor de hand liggende oplossingen zijn uitgesloten.

Het is onlangs ook gebeurd en toen heb ik in Configuratiescherm - Software - de installatie van Office Enterprise 2007 hersteld. Daarna geen problemen meer. Maar dat lukt nu niet. Als ik dat probeer, krijg ik de melding: "De vereiste bestanden worden voorbereid. Een ogenblik geduld." Maar dan verdwijnt het schermpje en gebeurt er niets. Daarbij maakt het niet uit of ik de Office DVD in de DVD-drive heb zitten of niet.
Een nieuwe setup van Office (setup.exe) wordt ook afgebroken:

"Setup werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing voor het probleem gezocht." gevolgd door de melding: "Setup werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is." Met als enige optie: een knop: "Programma afsluiten"

Laatst bewerkt:
Start-Alle programma's-Microsoft Office-Microsoft Office hulpprogramma's-Microsoft Office diagnostische gegevens.
Nee heb je,.......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan