Verkenner laat geen voorbeeld van foto's meer zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter GIAP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GIAP

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Wanneer ik een foto opzoek in de windows verkenner dan liet verkenner altijd een voorbeeld zien. Dat doet ie nu alleen nog maar bij bitmaps en niet meer met jpg afbeeldingen. Ook staat er als icoon bij de jpegs een explorer icoontje ipv van een jpg icoontje.

Weet iemand hoe ik dit terug kan zetten?

Bedankt!

Ruim eerst via Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Schijfopruiming je harde schijf eens op.
Ga dan in Internet Explorer naar Extra > Internet-opties en verwijder Geschiedenis en Bestanden (Ook alle off line items verwijderen).
Om je JPEG-afbeeldingen te laten openen door het gewenste programma, klik je met je rechter muisknop op een JPEG-afbeelding, terwijl je de Shifttoets ingedrukt houdt.
Klik in het snelmenu op Openen met en zet in het venster dat dan opent een vinkje bij Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen.
Kies vervolgens het programma waarmee je JPEG-afbeeldingen standaard wilt openen.
Om weer voorbeelden in Windows Verkenner te krijgen klik je in het menu Beeld in Verkenner op Als webpagina.
Om te zorgen dat AL je mappen die voorbeelden laten zien, klik je in het menu Beeld op Mapopties en op het tabblad Beeld klik je dan op de knop Zoals de huidige map.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus,

Ik heb gedaan wat je zei maar hij doet het nog steeds niet. Misschien had ik ff moeten vermelden dat ik 98SE heb?

bedankt weer!

Je kunt het volgende nog proberen:
Ga naar Start > Uitvoeren, typ sfc en klik op OK.
Zorg dat Controleren op gewijzigde bestanden staat aangevinkt en klik op Uitvoeren.
Als er een beschadigd of ontbrekend bestand wordt aangetroffen, wordt je gevraagd dit van de Windows 98-cd-rom terug te zetten.

Als dat ook niet helpt, doe dan wat ik in het geval van dit soort rare problemen altijd doe: Installeer Windows over de bestaande installatie heen. Duurt ongeveer een half uur.
Gewoon de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.

Guus.

Hoi Guus,

Ik kreeg van de week een cd'tje met windows xp pro sp 1a. Ik kon niet updaten van de cd, dus heb ik mijn hadre schijf gewist. Vervolgens klukte het nog steeds niet om xp erop te zetten. Dus nu heb ik 98 er weer op staan en is het probleem opgelost.

In ieder geval bedankt voor je tip, deze zal ik onthouden. Ook bedankt voor je tijd!

gr,

GIAP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan