verkenner loopt vast bij openen van muziekmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen40

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Sinds kort loopt de verkenner (XP) vaak vast als ik mappen met muziekbestanden (mp 3 of muziekvideo's en foto's )probeer te bekijken. Recht onder in de taakbalk staat dan ineens een pictogram van OGG DirectShow Filter. Soms kan ik de map sluiten door op het kruisje te klikken, soms moet het met taakbeheer. Het OGG pictogram is dan ook weg.

je zou zeggen haal die Ogg Directshow filter dan weg....maar wat voor codec's heb ik dan nodig..

marleen

Je hebt Winamp, neem ik aan. Ga in Winamp naar Options, Preferences, Input en kijk na of in het lijstje in ieder geval de Direct Show en de Vorbis Decoder staan. En wat sowieso geen kwaad kan, is om op de Winamp-site de plug-in Ogg-Vorbis Encoder te downloaden. Hopelijk helpt dit?

Je hebt Winamp, neem ik aan. Ga in Winamp naar Options, Preferences, Input en kijk na of in het lijstje in ieder geval de Direct Show en de Vorbis Decoder staan. En wat sowieso geen kwaad kan, is om op de Winamp-site de plug-in Ogg-Vorbis Encoder te downloaden. Hopelijk helpt dit?

nee die heb ik niet alleen window's media player en classic

Okay...kijk dan in WMP via Extra, Opties, Speler, of er een vinkje staat voor Codecs automatisch downloaden.

Toch verder gezocht, dowload de OGG VORBIS Codec voor Windows hier.

NB: als je die OGG-melding in Verkenner krijgt, is dan WMP geopend op de achtergrond?

Toch verder gezocht, dowload de OGG VORBIS Codec voor Windows hier.

NB: als je die OGG-melding in Verkenner krijgt, is dan WMP geopend op de achtergrond?

Nee....moment dat ik een mp3 aanklikt in vekenner zeg maar of een foto...dan kom gelijk die OGG icoon onder in me startbalk en dan staat alles vast

Codecs automatisch downloaden staat aangevinkt

Laatst bewerkt:
ik heb die OGG VORBIS Codec voor windows gedownload ik kan nu wel muziek afluisteren blijf niet meer hangen, maar bij de foto's nog wel....wat heeft die Ogg nou met foto's te maken

Help me even het te snappen. Je opent Windows Verkenner, gaat naar Mijn muziek. Open je dan een muzieknummer door er op te dubbelklikken? En liep Verkenner dan vast (met die tekst in je Taakbalk) en u niet meer? Dus dan opent nu WMP?

NB: en als je op een foto dubbelklikt, welk fotobewerkingsprogramma moet dan openen?

Hieronder een voorbeeld van een map in Mijn muziek.

Bijlagen

• MuziekMijn.jpg
    MuziekMijn.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 51
Help me even het te snappen. Je opent Windows Verkenner, gaat naar Mijn muziek. Open je dan een muzieknummer door er op te dubbelklikken? En liep Verkenner dan vast (met die tekst in je Taakbalk) en u niet meer? Dus dan opent nu WMP?

NB: en als je op een foto dubbelklikt, welk fotobewerkingsprogramma moet dan openen?

Hieronder een voorbeeld van een map in Mijn muziek.

ja nu opent mijn muziek gewoon in WMP en mijn foto's in windows viewer...

Download Irfanvieuw. Stel via Extra (of Options) de Bestandsaccosiaties (Fileaccociations) in. Behalve als vieuwer kun je daarna nog meer handige beeldbewerkingen gebruiken.

NB: als je muziek wilt horen, waarom open je dan niet meteen WMP?

Download Irfanvieuw. Stel via Extra (of Options) de Bestandsaccosiaties (Fileaccociations) in. Behalve als vieuwer kun je daarna nog meer handige beeldbewerkingen gebruiken.

NB: als je muziek wilt horen, waarom open je dan niet meteen WMP?

nou dat deed ik ook he! hij opende gewoon in wmp maar het icoontje van ogg kwam steeds maar in me taak balk en daar bleef hij dan op hangen...maar ga ff dat irfanvieuw downloaden kijken wat het is...thnx..

Okay, had ik verkeerd begrepen. :o Succes met Irfanview, neem er (later) even de tijd voor om via Extra de Opties te bekijken. Via Extra kom je ook bij Taal wijzigen (Changes language?). Download dan wel eerst de Nederlandse vertaling op deze site van Irfanview.

Laatst bewerkt:
ik heb irfanvieuw gedownload met NL geloof dat het het geholpen heeft bij het openen van de foto's krijg ik niet meer Ogg te zien....thnx.....voor je hulp!!!!!!! btw leuk prog dat irfanview....heel erg bedankt:thumb: :thumb:

marleen

Mooi zo! :) Wil jij dan nog de vraag op opgelost zetten? (Hier rechts onderaan.) :thumb:

Als je had R geklikt en kijkt waar het file'tje mee gekoppeld is, dan zou je kunnen zien welk programma met de extensie wordt geopend en dat kun je ook wijzigen door naar een ander programma te verwijzen met bladeren etc.

Als je had R geklikt en kijkt waar het file'tje mee gekoppeld is, dan zou je kunnen zien welk programma met de extensie wordt geopend en dat kun je ook wijzigen door naar een ander programma te verwijzen met bladeren etc.

ja dat snap ik maar dat ging niet he omdat hij gelijk vast stond maar goed probleem is opgelost!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan