verkenner springt uit, foutmelding.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hakar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Windows XP Home

Sinds enige tijd onregelmatig het verschijnsel dat mijn verkenner plotseling stokt, en er een foutmelding verschijnt dat er een fout is opgetreden en verkenner moet worden afgesloten.
Dan mag ik op beëindigen klikken, en krijg een pop-up om de fout te melden.
Foutrapport wordt gemaakt, en verzonden.

Direct daarna komt de melding dat er een fout is opgetreden in drwts32, en het programma moet worden afgesloten.
Ook hierbij foutrapport etc.

Nu heb ik dit al tig keer gedaan in een week of 5 tijd, en vandaag nog maar even gechecked of er nog updates beschikbaar waren voor mijn versie.
Geen enkele, maar gek genoeg direct bij het openen van verkenner weer voornoemde meldingen.

Rest mij nog te melden dat Verkenner gewoon in beeld blijft staan, maar niet meer reageert op klikken en dergelijke.
Ook afsluiten gebeurt niet, dit is alleen mogelijk vanuit taakbeheer.

Wat is hier loos?

Iets meer informatie, dan: "hij doet het niet" ... Er kunnen namelijk zovele dingen mis gaan in Windows ;)

Okay, verkenner blijft gewoon weergegeven, maar is niet meer benaderbaar.
Reageert niet op muisbewegingen, niet bij het aanklikken op het minimaliserings-streepje, niet op het rode kruis rechtsboven.
Tevens werkt dan de automatisch verbergen en opkomen van de taakbalk niet meer.
De enige handeling waar reactie op komt is in taakbeheer, taak beëindigen.

Daarna kan ik alle toepassingen gewoon gebruiken, internet, fotobewerking, tekstverwerking etcetera.
Ook verkenner reageert dan wer.

Maak even een nieuw gebruikersaccount aan en log daarop in.
Bij mijzelf thuis is het zo dat ik op het 2de gebruikersaccount geen problemen heb, maar op mijn 'hoofdaccount' de problemen die jij beschrijft.

Is het zo dat in beide gebruikersaccounts het probleem optreedt waar je het over hebt, kijk dan na of je misschien virussen, trojans etc. hebt.

Tijs.

Heb een tweede account aangemaakt, leek eerst goed.
Na verloop van tijd, toch weer bovenstaand verschijnsel.
Heb Avast virusscan gedaan, malwarebytes gedraais, ccleaner er op los gelaten, maar nog steeds geen verbetering.
Ook de rapporten naar Bill Gates verzenden (nu al sinds een week of vijf) levert nog geen verbetering op.

Wat je zou kunnen proberen is alles wat 'extra' in Verkenner is gestopt tijdelijk uit te schakelen.
Gebruik hiervoor AutoRuns, specifiek het tabblad Explorer.
Schakel daar alles uit wat niet van Microsoft afkomstig is (kolom Publisher).

Herstart daarna de computer, en kijk of de problemen wegblijven. Blijven ze weg, dan 1 voor 1 deze uitbreidingen weer aanzetten en herstarten, totdat je achterhaald hebt welke uitbreiding 'de schuldige' is.

Succes,

Tijs.

Als ik dit doe, heb ik dan nog toegang tot verkenner en mijn mappen?
Of moet ik dan eerst alle mappen langs om eventueel het probleem te tackelen?

Je weet zelf het beste onder welke omstandigheden het probleem optreedt.
Bovendien: Als je die zaken hebt uitgeschakeld, je Windows blijft werken, en je mist niet die functionaliteiten die je uitgeschakeld hebt dan kun je ze ook uitgeschakeld laten. Gefaseerd inschakelen kan dan achterwege blijven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan