Verkenner vindt geen bestanden na recoveroperatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimcor

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Met een recoveryprogramma heb ik gelukkig bijna 400 GB aan gegevens kunnen terughalen. Zij staan op een externe HD. Met de Verkenner kan ik echter niet meer zoeken naar en in bepaalde bestanden en mappen. Ik zie ze wel op de externe HD. Hoe kan ik bepaalde bestanden vinden, liefst met de Verkenner?

Kan je de harde schijf op een ander computer aansluiten? Dan zal het makkelijk werken. Graag wat meer uitleg wat is gebeurt. Recovery betekend meestal of per ongeluk de harde schijf gewist of geformatteerd, of je computer is kapot....

Bedankt Lutz voor de snelle reactie!
Bij het synchroniseren van mijn laptop naar een HD met Synchback zijn alle bestanden (400 GB!) die al op de HD stonden, gewist. ik heb zowat 99% kunnen recoveren met Wondershare Data Recovery. Alle gewiste bestanden zijn in mappen geplaatst en prima toegankelijk. Maar een tekst of een map zoeken met de Verkenner lukt niet, ook op mijn PC niet. Bovendien hebben alle bestanden de datum van het recorveren: 28-07-2013. Maar dat probleem is niet zo belangrijk.

Vaag verhaal. Hoe kan je met de verkenner iets niet vinden? (Het zou niet mogen)
Druk is op Windowsteken + f (Windowsteken staat tussen de linker CTRL en alt in het midden) - Voor de zekerheid checken.

Vervolgens zoek je op extensies en niet op namen van mappen.
Word = *.doc (Zoekt alle Word bestanden van Office 2003 of lager)
Word = *.docx (Zoekt alle Word bestanden van Office 2007 of hoger)
Excel = *.xl (Zoekt alle excel bestanden van Office 2003 of hoger)
Excel = *.xls (Zoekt alle excel bestanden van Office 2007 of hoger)

Dan heb je nog de standaard extensies van foto's (*.gif, *.jpg, *.TIFF, *.tif en *.bmp)
Edit: Veel voorkomende extensies: http://free.teach-me.be/windows-7/Windows/Mappen-en-bestanden-beheren/Les-2/Bestandsextensies

Laatst bewerkt:
Alle gewiste bestanden zijn in mappen geplaatst en prima toegankelijk. Maar een tekst of een map zoeken met de Verkenner lukt niet, ook op mijn PC niet. Bovendien hebben alle bestanden de datum van het recorveren: 28-07-2013. Maar dat probleem is niet zo belangrijk.

De verkenner zoekt op bestandsnaam of extensie. Wat jij bedoet is de zoek functie. Open eens je bestanden en kijk, of ze wel weer toeganglijk is. Misschien is het recoveren niet gelukt.

Beste Lutz en Sander. Het probleem is opgelost! Ik heb de eigenschappen van de externe HD aangepast. Alle bestanden waren ALLEEN LEZEN en de HD was niet "gedeeld". In het menu EIGENSCHAPPEN, DELEN, GEAVANCEERD DELEN, MACHTIGINGEN en vervolgens IEDEREEN, VOLLEDIG BEHEER aangevinkt. Oef!

Laatst bewerkt:
Beste. Het probleem is weer hetzelfde. Naar een tekst of een map zoeken met de Verkenner lukt niet op de externe HD. Ook niet als ik ze aanluit op laptop of PC. Als ik de mapeigensschappen aanpas en ALLEEN LEZEN uitvink staat dat vinkje even later weer aan. Graag hulp a.u.b..

Je kan natuurlijk eerst de harde schijf legen door alles ervan af te halen, en vervolgens de externe harde schijf opnieuw formatteren. Ik zou dan ook een uitgebreide schijfcontrole uitvoeren via de eigenschappen van de externe harde schijf. Zorgt dat voor verbetering?

Indien je harde schijf met NTFS geformatteerd is, probeer ze dan als FAT32 te formatteren. Google eens voor een handleiding. Met FAT32 kan je maar bestanden tot 4GB opslaan of zo. Was voor mij nooit een probleem.

Laatst bewerkt:
Beste Lutz. Jouw voorstel heb ik uitgeprobeerd en lukt niet.
Even herverduidelijken. Op mijn externe HD staan nu twee mappen: MIJN DOCUMENTEN die ik met Synckback prima kan syncken en de map RECOVER 28-07-2013 (datum is de dag dat ik de recovery uitvoerde. Ik kan enkel zoekacties doen in MIJN DOCUMENTEN maar niet in de map RECOVER. Ik kan de attributen wijzigen (bv. alleen lezen uitzetten) maar ze blijven niet behouden. En nu?

Indien Windows een bestand wist, dan wordt het eerste teken veranderd. Heb je in de verkenner ook de systeembestanden zichtbaar gemaakt? Dan zou je je bestanden kunnen zien. Anders heeft Sync Back roet in het eten gegooid.

Met de verkenner kan ik alle bestandsnamen van de mappen zien. Maar met de zoekfunctie vind ik geen bestanden of mappennamen.

Kan je bestand voor bestand naar een ander extern schijf kopieëren?

Ja! Bedankt! ALs ik één van de mappen naar mijn laptop kopieer, vind ik met de verkenner de bestanden terug! Hoe is dat toch mogelijk!

Dag Andre en Lutz. Bedankt voor jullie hulp en beste wensen voor 2014. Ik heb de hele recoverybestadnen naar een nieuwe HD gekopieerd. Dat duurde 9 uren (400 GB)! Het indexeren duurde ook nog eens anderhalf uur. Maar het probleem is dus opgelost. Veel dank.

Mooi.... :thumb:
ok, het duurde lang... maar voor kennis tbv anderen hier op het forum met een vergelijkbaar probleem: wat was nu de echte oplossing? Was je probleem dat wat je dacht of toch anders?

Het probleem was dus toch de indexering van de bestanden op de externe HD. Maar ook geduld hebben :confused:

Een ding hebben ze gemeen.... veel tijd nodig..... :rolleyes:

Maar: opgelost en das het belangrijkste!
En anderen hebben er hopelijk ook wat aan... :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan