verkenner werkt niet goed met de mappenweergave

In Windows 11 had ik ook wat problemen met de weergave in Explorer.
Opgelost met dit:
Dankjewel
ga ik ook eens proberen.

Heb je Windows Search Service wel uitgeschakeld?

Proberen:
%systemroot%\system32\msdt.exe -id PowerDiagnostic

Persoonlijke instellingen > Startmenu > Recent geopende items weergeven in Jumplists bij Start of op de Taakbalk ... > Uitschakelen
Powerdiagnostic geeft geen probleem aan

2e kan ik niet vinden waar

Dus indexeren/Windows Search is uitgeschakeld?

Dat is > Instellingen > Ik heb W10 Pro 22H2
Persoonlijke instellingen > Startmenu > Recent geopende items weergeven in Jumplists bij Start of op de Taakbalk ... > Uitschakelen

Muiscursor.jpg

Laatst bewerkt:
en toch heeft mijn Windows nog meer kuren
Zo wil ik openen met doen bij een video bestand, en dan blijft het uitklapmenu hangen en werkt niet meer.
Dan zandlopertje, scherm even zwart, alles op de taakbalk ook even weg en dan alles weer te zien.
Daarna heb ik op mijn buroblad videobestanden die als een wit icoontje te zien zijn
die kan ik wel afspelen verder.
Na verloop van tijd is het icoontje weer gewoon als videopicto te zien.
iets met de grafische kaart misschien?
Of misschien een geheugen probleem?
Ik kan nog 16 GB er bij zetten.

Bijlagen

• os.JPG
    os.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Mooie puinzooi.
Kunt OS-schijf en andere schijven controleren met CrystalDiskInfo? Windows opnieuw installeren?

Het is niet elke keer zo, maar het is irritant.
de SSD(C) is redelijk nieuw iets van 2 jaar
zat eerst in mijn oude PC

Ik kan nog 16 GB er bij zetten. Dat is natuurlijk onzin. Kabels kun je wel controleren.

Ja, dat zegt niet veel. Schijven kunnen rare problemen veroorzaken. Dus de gezondheidstoestand controleren.

Geheugencontrole:
C:\Windows\System32\MdSched.exe

Problemen oplossen is een kwestie van zaken uitsluiten. Dus niks uitgekomen klinkt uiterst negatief.
De pc is nieuw(refurbished) bij een computerwinkel gekocht. Ja, hoe oud is de hardware? Heb je alle Windows updates? Kijk ook bij optionele. Videokaart opnieuw installeren? Hoe oud is de voeding.
Verder weet ik het ook niet meer. Genoeg adviezen door mij e.a. gegeven. Kunt hem wegbrengen naar een computerwinkel en indien afgeschreven een nieuwe kopen.

En je zou #21 proberen.
Wat is daar het resultaat van?

Terug
Bovenaan Onderaan