Verkenner werkt niet meer/ firefox reageert niet / appcrash en wat al dies meer zij

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Begin zo langzamerhand echt spuugmisselijk te worden van vista.
Al een hele tijd loopt zeer regelmatig mijn firefox vast, staat dat rondje te draaien en te draaien, en ik kan niks dan wachten tot ie weer verder gaat.
Meestal druk ik cntrl/alt delete in en wacht tot ik taakbeheer kan starten, maar dat kan ik dan vervolgens weer annuleren omdat firefox dan ook weer gewoon werkt.

De laatste tijd krijg ik ook steeds vaker Appcrash te zien en zelfs als ik door m'n documenten blader en scroll (windows verkenner werkt niet meer)
Photoshop wordt ook steeds vaker zomaar afgesloten.

Wat ik ook doe, virusscan (AVG free), schrijf opruimen, defragmenteren, CCcleaner, Spybot S&D erop los laten, de problemen blijven.

Nou is m'n C schijf wel al wel behoorlijk vol, misschien dat dat er iets mee te maken heeft, maar aangezien firefox wel heel lang al "niet reageert" lijkt me dat er niet toe doen.
Misschien wel dat m'n verkenner steeds afslaat, en dat begint nu wel behoorlijk hinderlijk te worden, ik weet zo nooit of ik wel snel genoeg bij m'n bestanden kan komen voordat hij weer appcrash aangeeft, en ik weer van voren af aan kan beginnen.

Help, waar moet ik de fout zoeken?

Nog zo'n irritatie trouwens, zoeken in vista...........vind nooit ook maar iets...krijg altijd " geen zoekresultaten"......ja d-a-a-a-g.

Eigenlijk wil ik m'n PC wel weer eens helemaal schoon hebben, en dan m'n C schijf wat groter hebben (m'n zoon heeft me een C schijf van 30 GB gegeven en een D van 50 waar nog niet eens een 4de aan bestandjes opstaat, een beetje scheef denk ik.
Kan ik dat aanpassen zonder dat ik m'n D schijf leeg moet halen?

MBAM installeren en Scannen op MALWARE,VIRUSSEN etc hopelijk komt daar wat uit. Hoeveel ram geheugen zit er in de pc dat kan er ook mee temaken hebben.

MBAM, is dat Malwarebytes Anti-Malware?
Als dat zo is, heb ik dat al op mijn PC staan en m'n Pc daar ook al mee gescand (een paar weken geleden)
Dat vond niks en daarvoor en daarna had ik hetzelfde probleem, dus ik denk niet dat het iets met malware of virussen te maken heeft.
S&D vindt ook bijna nooit wat.

M'n PC heeft een 3.0 prestatie index, dat was wel redelijk goed volgens mijn zoon, maar dat is inmiddels wel iets van 3 jaar geleden.
Daaronder staat bij processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.01 GHz
Oh, hij geeft ook gewoon geheugen RAM aan :) (zie ik nu pas) .... 1983 MB

(had net een mooi overzicht van m'n PC maar m'n print screen knop doet niks en ik kan het ook niet gewoon kopieren.. (vind ik wel zo stom dat dat niet kan...)

edit:
Ik zie hierboven een reclame voor SLOW-PCfighter, en dacht dat ik dat wel eens kon proberen (ik vertrouw er maar op dat het okay is als het op helpmij staat)
Meteen maar een free-scan uitgevoerd en dat programma vindt dus direkt 1021 ongeldige ingangen.
Mijn extra vraag is nu:
Kent iemand dit programma en kan ik zonder angst de fouten repareren?

Laatst bewerkt:
Vind het heel vervelend om op m'n eigen bericht te antwoorden, maar ik zou graag hulp willen.
Ik ben bang dat als ik dit nu laat lopen mijn vraag oplost in de rij en ik met m'n probleem blijf zitten.
Als ik weet waar ik het moet zoeken kan ik verder, maar zelfs dat weet ik niet.

Heb al wel ergens gelezen dat de reden van mijn verkenner die steeds crasht ligt in miniatuurweergaven optie.
Dat ga ik sowieso proberen, maar dan zit ik nog wel steeds met m'n firefox,
plus dat ik graag zou horen of dat SLOW PC fighter een beetje betrouwbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan