verkenner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
de 'externe' context menu's zijn uitgeschakeld. verkenner reageeert nog niet. in de volgende stap, die van de videokaart krijg ik, zoals eerder, het bericht dat dit mislukt, zie een vorige posting..
 
Ik merk dat Explorer.exe (=Verkenner) opnieuw moet worden gestart om context-menu wijzigingen, gedaan in ShellEx, in werking te laten treden.

Als je niet weet hoe je Explorer.exe moet afsluiten en opnieuw starten via Taakbeheer, dan (in plaats daarvan) gewoon je pc herstarten.

Dus laat de niet-Microsoft context-menu's uitgeschakeld, herstart je pc (helaas duurt dat nogal lang bij jou, maar ja, het is voor een goed doel :)) en kijk daarna of het rechtsklikken op een map/bestand/schijf zonder vastlopen van Verkenner plaatsvindt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
als ik rechts klik in de linkerkolom (waar Favorieten en Bibliotheken staan en Computer) krijg ik bericht dat verkenner niet meer werkt. als ik binnen OS(C:) en zo of op de externe harddisks klik op een directory werkt het wel.
dit lijkt een verbetering maar mijn gevoel zegt mij dat dit al de hele tijd zo is, dus alleen een probleem op het 'hoogste' niveau. Maar daar heb ik eigenlijk niet eerder op gelet.
 
Dat lijken me items van het type Shell Folder
Ik zie hier (in ShellEx) onder type Shell Folder namelijk staan:
Computer
UsersLibraries

Echter, ik zie ook een Microsoft context-menu item staan dat Library Folder Context Menu heet en eentje die Include In Libraries Sub Context Menu heet.

Voor Favorieten vind ik (zo snel) niets in ShellEx.

Het begint nu uit mijn bereik van kennis te raken. Persoonlijk zou ik je aanbevelen (ook gegeven de traagheid van je systeem etc.) een backup te maken van je mail, films, bestanden etc. op een externe harddisk en Windows opnieuw te installeren.
Daarbij ermee rekening houden dat het installeren van gebruikerssoftware ná de Windows installatie Windows trager maken én dat het niet verstandig is om elkaar bijtende programma's zoals Avast en Spybot Search & Destroy en dat Glary utilities en IOBit system care doorgaans meer kapot maken dan 'sneller maken'/repareren.

Tijs.
 
zucht! jammer dat al je hulp niets heeft opgeleverd.
twee vraagjes nog: hoe schakel ik de uitgeschakelde items weer in.

En: ook belangrijk. als ik een backup maak met het windows backup mechanisme waarmee ik regelmatig een totaalbackup maak (niet systeembackup) en ik herinstalleer windows (ik zou even niet weten hoe dat zou moeten want volgens mij zat windows op de pc toen ik m kocht en ik heb volgens mij geen diskettes of zo gekregen toen) kan ik dan eenvoudig alles terugzetten door de backup te restoren. Of is het ingewikkelder?

nog een derde vraagje: moet ik me zorgen maken over het feit dat de software van de videokaart niet in orde is en deze ook niet bij windows update bekend is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik zou doen is:
a. Zoveel mogelijk programma's afsluiten en dan een bestandskopie maken van de hele C:\Users\<jouwgebruikersnaam> / C:\Gebruikers\<jouwgebruikersnaam> map naar een externe harde schijf. Bestanden die 'open' staan overslaan.
Mocht je meerder gebruikers hebben waar je wel eens onder werkt, ook die mappen kopiëren.
b. [Windows-toets]r toetscombinatie -> migwiz
draaien (geef in het proces aan op de oude computer te zijn) en daarmee ook op de externe harde schijf je spullen neerzetten. Zou je (na herinstallatie) weer met hetzelfde migwiz (maar dan aangeven dat je op de nieuwe computer bent) de gegevens terug kunnen zetten, incl. mailinstellingen etc.
Kun je ook meteen andere gebruikers meenemen.
c. Exporteer je mail nog een keer apart vanuit je mailprogramma en zet die export ook ergens op de externe harde schijf. Niet vergeten alle mappen en alle contactpersonen etc. mee te exporteren.
d. Kijk de computer na op mappen die NIET in C:\Users / C:\Gebruikers vallen maar waar je wel spullen op gezet hebt. Ook die nog apart kopiëren.

Meestal worden pc's uitgeleverd met een recovery-partitie, die je vanuit de BIOS (of toetscombinatie) kunt activeren bij het opstarten van de pc.
Kijk de handleiding van je pc erop na. Heet meestal iets als "Recovery" of "Reset to factory"

Tijs.
 
kan ik met dat migwiz ook alles kwijt op een andere pc met windows7?
 
Dat zou moeten werken, lijkt mij, vooropgesteld dat je op die andere computer NIET dezelfde gebruikersnamen hebt als die je via migwiz hebt veiliggesteld.
Kijk dus goed wat je wel en niet met migwiz veiligstelt (beter gezegd: welke instellingen en bestanden van welke gebruiker(s))

Tijs.
 
er is maar éen gebruiker en dat ben ik (wel heb ik nog een administrator-pagina)

nog even terug naar de hoofdvraag: hoe maak ik de uitgeschakelde context items weer actief?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan