Verkenner windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

gidoneas

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Elke keer als ik vanaf mijn taakbalk in windows 8.1 de verkenner open, krijg ik zo'n rondje als muisaanwijzer, dat betekent dat hij aan het laden is. Daarna zie ik ineens een lege taakbalk en zie ik dat hij van alles opnieuw laadt. Dus ik moet de verkenner opstarten vanaf een snelkoppeling van een map die ik op mijn bureaublad heb gezet. Als ik eenmaal in de verkenner zit, dan heeft hij nog een andere kuur, want als ik dan rechtermuisknop op een map doe in de linker kolom, begint hij met laden en gooit hij de verkenner eruit.

Ik zou niet weten hoe ik dit op moet lossen, ik ga ook nog een mailtje naar de support doen van Lenovo.

Ik heb een Lenovo Y500 met een i5!

Groet,
Gidon

Je kan eens ctrl-alt-delete doen en in taakbeheer com surrogate 32bit afsluiten.
Wat gebeurt er dan ?

Misschien helpt de tip van Karine.
Indien niet:
Voor wat betreft rechtsklikken:
Je ShellExView gebruiken (niet vergeten om op de de snelkoppeling/programma te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"!).
Je zet alle items die Context Menu zijn op Disabled. Dan kijken of het probleem verholpen is. Dan stuk-voor-stuk die context menu items weer inschakelen en kijken of het nog steeds goed werkt.
Net zo lang doen totdat je de 'schuldige' gevonden hebt. Die zet je dan weer als Disabled.

M.b.t. het andere probleem kun je alle stappen eens zetten die hier zijn aangeduid (disk checken, onnodige programma's verwijderen, weergave in Verkenner veranderen, toevoegingen uitschakelen van derden via ShellExView etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan