Verkenner wordt door Microsoft afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Globetrotter

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
7
Ik maak veel gebruik van de verkenner omdat ik dit een overzichtelijke manier vindt om overzicht te hebben/houden in alle verschillende typen bestanden.

Helaas krijg ik sinds een paar weken steeds een foutmelding en wordt de Verkenner automatisch afgesloten en wordt mij de vraag gesteld of ik een foutenrapport wil verzenden.

Ik heb al geprobeerd om dit met Systeemherstel op te lossen maar helaas zonder resultaat.

Ik wilde een screenprint van de melding als bijlage toevoegen maar dat is meer dan 100 kb dus het lukt niet. Ik zal de melding daarom omschrijven:
Preventie van gegevensuitwisseling (DEP) - Microsoft Windows
Om uw computer beter te beveiligen heeft Windows dit programma afgesloten


Wat is hier aan de hand?

N.B.
Ik heb McAfee antivirus software
 
Ik maak veel gebruik van de verkenner omdat ik dit een overzichtelijke manier vindt om overzicht te hebben/houden in alle verschillende typen bestanden.

Helaas krijg ik sinds een paar weken steeds een foutmelding en wordt de Verkenner automatisch afgesloten en wordt mij de vraag gesteld of ik een foutenrapport wil verzenden.

Ik heb al geprobeerd om dit met Systeemherstel op te lossen maar helaas zonder resultaat.

Ik wilde een screenprint van de melding als bijlage toevoegen maar dat is meer dan 100 kb dus het lukt niet. Ik zal de melding daarom omschrijven:
Preventie van gegevensuitwisseling (DEP) - Microsoft Windows
Om uw computer beter te beveiligen heeft Windows dit programma afgesloten


Wat is hier aan de hand?

N.B.
Ik heb McAfee antivirus software
 
Nog niet opgelost....

Helaas; tot op heden maar één reactie en daarmee is het probleem nog niet opgelost :confused:
 
Hoi,

Heb je ook gedaan wat omejan aangaf? Hier zeg je niets over namelijk.
En op welke momenten krijg je de melding?

Ed
 
Ik heb het inmiddels zelf op kunnen lossen. Hieronder hoe ik het heb gedaan. Ik heb Windows XP.

Rechter muisknop op Deze Computer. Vervolgens Naar tabblad Geadvanceerd. Ik heb daar drie onderdelen staan en je moet op de instellingen van prestaties klikken.
Dan naar het tabblad Preventie van gegevensuitvoering (DEP).
Vink de onderste van de twee aan. Explorer zal er hoogstwaarschijnlijk al wel staan, maar door hem opnieuw toe te voegen werkte het bij mij weer prima. Klik daarvoor op toevoegen en zoek je explorer op. hij staat in je windows map met de naam explorer.exe. C:/windows in mijn geval.

Voeg die toe en hopelijk is het dan opgelost. Bij mij was het wel zo simpel.
Succes

PS. Oplossen is beter als uitschakelen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan