verkenner xp stopt bij mpg's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Op mijn computer (intel core2duo, 1863MHz) met XP-pro SP2 heb ik het probleem dat de verkenner een foutmelding geeft als ik een mpg open. De mediaplayer wordt na dubbelklikken wel gestart en de mpg wordt getoond, echter meteen daarna krijg ik een melding over preventie van gegevensuitvoering (DEP) en dat Windows dit programma (explorer.exe) afsluit. Als ik de foutmelding niet afsluit, dan kan ik gewoon met de verkenner blijven werken. Als ik de foutmelding afsluit, verdwijnt de verkenner en reageert het systeem niet meer. Met taakbeheer kan ik dan explorer.exe verwijderen en draait het systeem weer. Ik heb de indruk dat het systeem instabiel wordt na deze foutmelding. Ik gebruik ook pinnacle studio 9 en dat wordt helemaal supertraag op deze computer.

Op een ander partitie heb ik XP opnieuw geinstalleerd. Merkwaardig is dat op de nieuwe partitie precies hetzelfde probleem zich voordoet. Hoe kan dat nou?
Heeft het iets met de hardware te maken?
Heeft iemand oplossingen of tips

heeft u een acer laptop?

een maat van mij heeft namelijk hetzelfde DEP probleem gehad, daarvan stond gewoon een update van acer op het internet.

Mvg phantom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan