Verkenner ziet bestanden niet :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarnet

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Hey allen!

Ik wilde mn films en tv-series verplaatsen van een interne 500GB schijf naar mn nieuwe externe 1 tb schijf.
In "deze computer" ziet hij dat er nog 209gb gebruikt is, maar als ik de mappen wil kopieren/verplaatsen krijg ik een foutmelding. Ook krijg ik, als ik met mn muis op de mappen ga staan, te zien "Folder is empty"

De melding die ik krijg bij het willen verplaatsen is:
"Cannot create or replace [naam folder]: Acces is denied
Make sure the disk is not full or write-protected and the file is currently not in use"

Dit heb ik bij mappen, in de 2 hoofdmappen van de schijf. Een deel van de schijf heb ik wel gewoon kunnen verplaatsen; daar was niets aan op te merken.

Ik heb al geprobeerd te kijken naar machtigingen, maar ik kom er niet uit :(
ik gebruik Windows XP Pro SP3 Engels..

tsja, verkenner ziet m wel als zijnde NTFS, en nu is de schijfcontrole aan het lopen, geeft ook aan dat het NTFS is, maar toen ik met Paragon Partition Manager met de File-Transfer aan het spelen was, gaf hij aan dat het wel Fat32 is, terwijl het hoofdvenster van Paragon zegt dat het NTFS is :P
Ik zal zo eens kijken of het (opnieuw) converteren naar NTFS iets is..

Een nieuwe portable hardeschrijf is bijna altijd fat32. gebruik zelf EASEUS Partition Master 4.1.1. Binnen 20 seconden 1TB van fat32 naar ntfs :cool:

tsja, verkenner ziet m wel als zijnde NTFS, en nu is de schijfcontrole aan het lopen, geeft ook aan dat het NTFS is, maar toen ik met Paragon Partition Manager met de File-Transfer aan het spelen was, gaf hij aan dat het wel Fat32 is, terwijl het hoofdvenster van Paragon zegt dat het NTFS is :P
Ik zal zo eens kijken of het (opnieuw) converteren naar NTFS iets is..

.. als het lukt om een file groter dan 4Gb foutloos over te zetten dan weet je zeker dat je geen FAT32 hebt. Die heeft nl. een limiet.

ja, zover ik weet is dat het probleem niet geweest. Het gaat ook niet alleen om bestanden groter dan 4gb, maar om het feit dat ik de mappen niet eens inkom in verkenner. Hij geeft aan dat de folder leeg is, en bij het openen ervan krijg ik ook een foutmelding...
Ik heb de mappen die wel goed zijn al verplaatst, en nu heb ik nog 209 gb die ik over wil zetten, waar ik geen toegang tot heb..
Ik had al bedacht om de boel dan maar opnieuw te downloaden, maar dan ben ik zo weer een week verder voor ik alles weer gevonden heb :(

ja, zover ik weet is dat het probleem niet geweest. Het gaat ook niet alleen om bestanden groter dan 4gb, maar om het feit dat ik de mappen niet eens inkom in verkenner. Hij geeft aan dat de folder leeg is, en bij het openen ervan krijg ik ook een foutmelding...
Ik heb de mappen die wel goed zijn al verplaatst, en nu heb ik nog 209 gb die ik over wil zetten, waar ik geen toegang tot heb..
Ik had al bedacht om de boel dan maar opnieuw te downloaden, maar dan ben ik zo weer een week verder voor ik alles weer gevonden heb :(

Hi,

ik ben jouw probleem ook wel tegengekomen nadat er een storing (kabel even losgeraakt, uitzetten e.d.) had plaatsgevonden terwijl er nog naar de schijf geschreven werd: ofwel filesysteem kreupel. Als dat het geval is dan redden wat er te redden valt en opnieuw formatteren of proberen een recovery uit te voeren met bijv. om te beginnen chkdsk en/of vervolgens het gratis tooltje File recovery PC-Inspector.
Ik hoop dat het niet nodig is

nja, ik was er al bang voor dat het daarop aanzou komen...

Ik heb nog ff gecheckt, maar mn nieuwe schijf was al ntfs, dus dat is het niet.
Ik ga nog ff kijken wat ik kan doen, anders wordt het waarschijnlijk formatteren enz..

Zet je bestanden even ergens op een andere schijf, en formateer hem opnieuw in NTFS.

de nieuwe schijf is al NTFS, dat is het probleem niet..

Het probleem zit hem in de "oude" schijf, waar ik niet bi de bestanden kan. Ik kan ze dus niet verplaatsen, en verkenner geeft bij deze computer aan dat er nog 209 gb in gebruik is, terwijl hij, als ik bij de mappen kijk, hij aangeeft dat de mappen leeg zijn. Ook bij eigenschappen.

Als Administrator uitvoeren al geprobeerd? klik
Heb je al naar de rechten van de desbetreffende mappen gekeken? (tab:beveiliging)

Laatst bewerkt:
als Administrator uitvoeren kan toch niet in XP?

Ik zal zo eens kijken naar de rechten, misschien dat ik daarmee iets kan.
Ik ben ondertussen al begonnen met het opnieuw downloaden van de hele zut, maar dat duurt nog wel ff voor ik het allemaal weer heb :P

Ligt eraan welke XP je hebt,in WinXpPro kan dat wel.
Kijk anders hier om de rechten wel te verkrijgen.

Laatst bewerkt:
ik heb ff gekeken bij de eigenschappen van 1 van de mappen waarbij ik het probleem heb, maar er is geen tabblad beveiliging, alleen "Sharing" (ja, engelse XP pro ;) )
Daarbij staat nergens iets over rechten o.i.d.
Ik ga ff het linkje van je proberen

de foutmelding die ik steeds krijg bij het willen openen van de mappen is trouwens "acces is denied"
alsof ik dus idd geen rechten tot de mappen heb. Ook als ik ze verborgen wil maken, of in het netwerk bij me thuis wil delen, krijg ik de melding

Heb je bij "mapopties"(run->control folders) in de verkenner wel "eenvoudig delen van bestanden en mappen(aanbevolen)" uitgeschakeld?

Laatst bewerkt:
ja, is uitgeschakeld.
Ik heb je XPFSE geprobeerd.
Als ik dan op het tabblad klik, krijg ik de melding
"You do not have permission to vieuw the current permission setting for [folder], but you can make permission changes"

Vervolgens zet ik voor mijn account alle dingen op "allow", maar als ik dan op ok, of apply klik, krijg ik de melding "Unable to save permission changes on [folder].
Acces is denied"

Is wel erg vreemd,je bent ingelogd met AdminRechten neem ik aan,heb je al 's gecontroleerd op spy/malware? Zie link in m'n handtekening.
Edit: die films en tv-series staan niet toevallig on-line i.p.v. op je pc?

Laatst bewerkt:
ik zal straks eens kijken naar spy-ware ed. (kzit nu niet achter de desbetreffende pc :P)
Ze staan iig zeker op mn pc, en niet online ;)

Ik heb vanavond de pc laten scannen door malware (die in jouw handtekening) en ik heb geen dingen gevonden..
Maar nog steeds krijg ik de melding "acces denied" bij een poging om 1 van de mappen te openen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan