Verkenner ziet NAS niet meer en geen toegang tot andere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Mijn drie w7-pc's zien in de verkenner de synology-nas niet meer en ik kan ook niet meer in de andere pc's. Firewall is de zone goed ingesteld.
NAS: via mijn browser heb ik wel toegang tot de NAS. Gecheckt of NAS nog deel uit maakt van werkgroep. Mbv netwerkscanner zie ik NAS wel en heb dan ook toegang.
Mbv netwerkscanner zie ik andere pc's wel maar vraagt windows om gebruikersnaam en wachtwoord terwijl deze niet ingesteld staan op die pc's
Als ik via verkenner toegang wil tot andere pc krijg ik opeens geen toegang, windows probleemoplosser biedt ook geen soelaas.
Als ik in verkenner ip-adres naar NAS wil, lukt dit wel, gaat dan via browser.
Probleem lijkt dus in verkenner te zitten

Wie weet raad?

Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb het opgelost door in verkenner een netwerkverbinding met de NAS te maken. Zo verschijnt de NAS als een netwerkschijf op de computer.

Dit doe je zo:
- Open verkenner
- Klik op "Computer"
- Klik in de balk bovenin op "Netwerkverbinding maken"
- Geef de gewenste stationsletter op
- Vul de naam van de NAS in, zoals in het voorbeeld eronder
- Klik "Opnieuw verbinding maken bij opstarten" aan (als dat nog niet het geval is)
- En klik op voltooien

Je schijf verschijnt nu in "Computer" en je hebt altijd toegang tenzij je geen internet hebt natuurlijk.

Ik hoop dat dit werkt.
Groeten, Creator1

hoi Creator1

Ook dan krijg ik geen toegang tot mijn NAS. Als ik de naam van de NAS intyp zie Ik hem wel in de mappenlijst maar als ik hem aanklik blijft het vakje <ok> grijs en kan die dus niet aanklikken. Wel kan ik een van de mappen aanklikken.
Als ik verbinding met andere referenties aanvink dan kan ik gebruikersnaam en wachtwoord van NAS intypen maar dan blijft hij hangen met de melding dat er geprobeerd wordt verbinding te maken.

En dan staat nog steeds het probleem dat ik ook de andere pc's niet in het netwerkoverzicht zie.

Verkenner ziet NAS niet meer

Mijn w7-pc ziet in de verkenner de synology-nas niet meer. Firewall is de zone goed ingesteld.
NAS: via mijn browser heb ik wel toegang tot de NAS. Gecheckt of NAS nog deel uit maakt van werkgroep. Mbv netwerkscanner zie ik NAS wel en heb dan ook toegang.
Als ik in verkenner ip-adres van NAS intyp heb ik toegang. Als ik \\naam van nas intyp krijg ik melding geen toegang tot \\naam van nas, dat was eerst wel, zie bericht 17/3

Als ik probleemoplosser doe krijg ik melding dat NAS niet is gevonden. Met netwerkscanner is hij wel zichtbaar.

Verkenner ziet nas niet meer

Had net hetzelfde probleem:

Breng volgende wijzigingen aan in je Windows register:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LmCompatibilityLevel"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\NetBT\Parameters]
"DhcpNodeType"=dword:00000008

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider\HwOrder]
"ProviderOrder"="RDPNP,LanmanWorkstation"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider\Order]
"ProviderOrder"="RDPNP,LanmanWorkstation"

Daarna opnieuw opstarten en probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan