Verkenner ziet NAS niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Mijn drie w7-pc's zien in de verkenner de synology-nas regelmatig niet. Firewall is de zone goed ingesteld. NAS: via mijn browser heb ik wel toegang tot de NAS. Gecheckt of NAS nog deel uit maakt van werkgroep. Mbv netwerkscanner zie ik NAS wel en heb dan ook toegang.
Vanochtend zag ik de NAS wel in verkenner. PC afgesloten omdat ik wegging. Nu ziet verkenner NAS weer niet.
Laptop ziet NAS nu wel, maar begin deze week niet!
Deze vraag dateert al van maart; heb toen een paar reacties gekregen die geen resultaat gaven.

Afhankelijk hoe lang de computer met het nieuwste Windows besturing system al aangezet is, zal hij steeds minder vaak scannen naar nieuwe apparaten. Hetgeen betekend, dat de NAS soms pas naar 6 uren zal opduiken. Windows 8 is nieuwer dan Windows 7, wat weer nieuwer is dan XP. Kijk eens of je bij de NAS ook nog de master browser op aan kan zetten.

Verkenner ziet NAS niet meer of anders geen toegang

Een enkele keer ziet verkenner de NAS wel maar krijg ik geen toegang. Melding dat naam gecontroleerd moet worden etc.

Heb je in Windows je eigen netwerk met NAS als privenetwerk gekenmerkt?

Op een Duitse Windows 7 moet je naar "Netwerk und Internet" gaan, en dan vervolgens naar "Netwerk- und Freigabecenter".

Geen idee hoe ze dat in het Nederlands hebben vertaald.

Daar lijkt het probleem niet te liggen. Nu doet alles het opeens wel weer goed en zie ik in alle pc's via verkenner de NAS weer.
Zag in mijn windowslogboek wel regelmatig deze fout geregistreerd: De Peer Name Resolution Protocol-service is gestopt met de volgende foutcode:
%%-2140993535.
Ik weet niet of die er mee te maken heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan