verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
bij het aanklicken van verkenner wordt de mappenstruktuur niet geopend. Ik zie alleen staan deze komputer waarbij ik de map moet openen. Dat ging vroeger automatisch open. Hoe stel ik dat in? ik werk met win xp pro . groetjes

senior

rechts klikken op link waarmee je normaal verkenner opent kiezen voor eigenschappen en dan bij doel onderstaande regel neer zetten.

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,C:\

Bedankt Ron, maar dat staat er al in, zonder de toevoeging vann,e,c want dat aksepteert windows niet als zijnde ongeldig. nog een tip misschien?

senior

als je de regel zo over neemt dan zou windows hem moeten accepteren heb hem namelijk ook zo staan.
en verkenner opent gewoon ouderwets in C:/

attachment.php

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 111
Moet ik dan misschien de C veranderen in D als xp op D staat?

senior

als je XP op d staat dan moet je dat inderdaad veranderen naar D ja.

krijg de melding: de naam in het vak Doel is ongeldig. controleer of de bestandsnaam en het pad juist zijn.

senior

sorry dan houd het voor mij even op zoals bovenstaande werkt perfect bij mijn xp pro.

misschien dat er andere zijn met een oplossing.

Strakke tip, Ron! bij mij werkt ie perfect en nu heb ik net zo'n mooi verkennertje als vroeger.
@ senior: staan alle / en \ goed?

Ik zet hier ook even mijn screenshot neer. Hetzelfde als bij Tazman. Zie je geen verschil met jouw venster, Senior? Zie bijlage

Bijlagen

• sjotje3.jpg
    sjotje3.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 32
Ik doe precies hetzelfde, geen verschil en krijg genoemde melding.

senior

Ik weet geen andere manier om daar iets te wijzigen. Erg spijtig voor je
sad.gif

Ik heb ook XP Pro, geen problemen met verkenner, maar ook zonder /n./e.C:\
Kan het niet zo zijn dat dat verschil afhangt van je bestandsindeling? NTFS of FAT 32?

Bijlagen

• verkenner xp-pro.jpg
    verkenner xp-pro.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 30
daar staat hij nu dus ook op en opent hij dus niet in een boomstruktuur. Als ik in het startmenu rechtsklick op
verkennen, dan opent hij wel in de boomstruktuur.

senior

De foutmelding heeft waarschijnlijk te maken met het pad dat bij "Beginnen in" staat.
Maar goed, als het wijzigen van die snelkoppeling niet lukt probeer dan een nieuwe te maken:

- Klik met de rechtermuisknop ergens op je bureaublad en kies Nieuw\Snelkoppeling
- Blader naar de Windows map, daar moet je "explorer.scf" selecteren (waarschijnlijk zie je de extensie niet maar je herkent het icoontje wel)
- Klik op Voltooien en gooi de oude snelkoppeling weg ;)

PS: Als je toch die parameters wilt gebruiken (/n,/e,) moet je "explorer.exe" kiezen, parameters handmatig toevoegen en het icoontje zelf veranderen in dat gele mapje.

succes

Dus begon je deze thread met een probleem met de verkennersnelkoppeling op je bureaublad?
Dan die even verwijderen en via de verkenner in het startmenu een nieuwe snelkoppeling naar het bureaublad leggen.

Dat was de gouden tip!! hartstikke bedankt, het werkt.
status opgelost. groetjes

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan