verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

bintang

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2004
Hallo,

Is er iemand die mij kan helpen met problemen met de verkenner ??? Als ik de verkenner opstart dan neemt dit heel wat tijd in beslag. En is ie er eindelijk dan duurt het weer wat tijd voordat ik de submappen kan openen.

Is hier iets aan toe doen ??? Het lijkt net of er iets op de achtergrond draaid wat dit weer veroorzaakt, maar wat ???

hoeveel mb ram heb je?

druk is op CTRL + ALT + DEL > processen. En kijk even wat zoveel geheugen in neemt

512 MB. Als ik via ctrl+alt+del de activiteiten bekijk (bij het openen van explorer.exe) dan is het explorer.exe wat 99% CPU waarde heeft en de geheugen schommelt (55.000 - 71.000kB).

Is je pc in goed conditie?

Dat wil zeggen, genoeg vrije ruimte op de harde schijf, regelmatig gedefragmenteert, virus en spyware vrij?
Ruim de pc ook eens op met CCleaner.

Hallo,

Er is nog voldoende schijfruimte aanwezig. Inmiddels ben ik ook iets meer te weten gekomen over de eventuele oorzaak. Mijn partner vond op een bepaalde moment dat de pc traag werd en via taakbeheer zag ze dat "Explorer.exe" enorm veel CPU/geheugen op at....... en zij besloot om dit proces te gaan beeindigen. Is dit misschien de oorzaak ??? Is dit te herstellen of ?????

Bedankt voor de reactie maar wat kan ik met CCleaner ???

CCleaner is een schoonmaakprogramma.

Heb je ook al gescant op virussen en spyware?

Geplaatst door bintang
Hallo,

dat "Explorer.exe" enorm veel CPU/geheugen op at....... en zij besloot om dit proces te gaan beeindigen. Is dit misschien de oorzaak ??? Is dit te herstellen of ?????

Bij de volgende start staat explorer.exe er gegarandeerd weer bij.

CCleaner ruimt de nodige bestanden op en schoont je register.

Verkenner werkt sneller als de harde schijf optimaal is ingedeeld. Na verloop van tijd vervuilt je systeem aardig. Windows heeft ook wat standaard oplossingen.
Ga naar bureau-accessoires systeemwerkset.
Kies voor schijfopruiming.
Sluit daarna de pc af.
Start daarna op in veilige modus (F8 ingedrukt houden voordat het scherm komt)
Voer schijfcontrole uit.
Voer schijfdefragmentatie uit.
Sluit af.
Start op en kijk dan nog eens.

Op zich kan een virsusscan geen kwaad.
Wil je echt weten welke processen slurpen gebruik dan deze tool
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml
Onderaan staat zip-file voor XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan