verklarende woordenlijst word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zhukov

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een rapport waarin voor de beogde doelgroep een zee aan woorden instaan die men niet zal gaan begrijpen. Tijd dus voor een verklarende woordenlijst. Maar hoe maak je die eigenlijk in woord 2007?

Op dit moment heb ik het zelf op de volgende manier opgelost:
1. De woorden gemarkeerd via verwijzingen --> index --> item markeren.
2. Een index toevoegen door verwijzingen --> index --> index toevoegen.
3. Ik krijg vervolgens alle woorden die ik gemarkeerd heb, met pagina nummers erachter.
4. Pagina nummers deleten en er een verklarende tekst bij de term zetten.

Probleem opgelost zou je zeggen, maar:

Als ik nog een woord wil toevoegen en die markeer en vervolgens de index update, ben ik alle beschrijvingen kwijt van de 'moeilijke' woorden, aangezien de index opnieuw gemaakt wordt bij een update en er dus weer pagina nummers bij worden gezet.

Een andere oplossing voor dit probleem zouden voetnoten en eindnoten kunnen zijn. Eindnoten zet Word echter onderaan het document (en dat is ook weer niet de bedoeling) en voetnoten staan op de pagina zelf van het betreffende woord terwijl ik een aparte pagina wil met een verklarende woordenlijst zonder dat de voetnoten onderaan de pagina's staan. Ik heb al een poging ondernomen met kruisverwijzingen, maar ook dat bleek niet echt te helpen...:confused:

Kortom:
Is er een manier om een verklarende woordenlijst toe te voegen in Word 2007?

Mvg, Zhukov

Laatst bewerkt:
Had jij wellicht al een oplossing gevonden voor dit probleem, want ik heb hetzelfde.... Ik wil ook graag een index combineren met een verklarende woordenlijst. (@ the moderators, sorry dat m'n eerste post direct één is zonder inhoud, maar zit behoorlijk omhoog met m'n vraag)

Een van jullie inmiddels uitgevonden of en zo ja hoe het mogelijk is?

Zie eerste bericht

Op dit moment heb ik het zelf op de volgende manier opgelost:
1. De woorden gemarkeerd via verwijzingen --> index --> item markeren.
2. Een index toevoegen door verwijzingen --> index --> index toevoegen.
3. Ik krijg vervolgens alle woorden die ik gemarkeerd heb, met pagina nummers erachter.
4. Pagina nummers deleten en er een verklarende tekst bij de term zetten.

Toon het veld index: Alt-F9
Selecteer dit veld.
ontkoppel het Ctlr-6

Dan is de indextekst gewone tekst geworden en geen indexveld meer en wordt niet meer aangepast.
Als je nieuwe woorden wil opnemen, markeer je die en maak je een nieuwe index onder de oude; daarna wederom ontkoppelen, enz.

Zal proberen of het werkt. Klinkt niet echt gebruiksvriendelijk.

Kan deze lijst ook niet op alfabet sorteren, lijkt?

Natuurlijk kun je hem na de ontkoppeling sorteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan