• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verkoop per plaats met meerdere winkels

Status
Niet open voor verdere reacties.

xavery29

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Goedenavond,

Ik zit met een issue en ik kom er ff niet meer uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Eenvoudig gezegd....ik heb een aantal plaatsen waar producten worden verkocht maar in die betreffende plaatsen zijn meerdere winkels per plaats. Ik wil graag een formule waar de verkoop per plaats de uitkomst is. Er is ook sprake van lege cellen in het bereik.

Bijgevoegd heb ik een eenvoudig bestandje gevoegd waar ik hoop ik de uitkomst uit kan halen.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite en zie een reactie graag tegemoet.

mvg,
xavery29

Bijlagen

In L13
Code:
=SOM((LINKS($J$24:$J$39;1)=L$11)*$M$24:$M$39)
Formule invoeren in formuleblak en bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER (matrixformule)

Hoi Alphamax,

Bedankt voor je snelle reactie en ik had nog niet in de buurt kunnen komen wat je gestuurd hebt. Helaas werkt deze niet voor mij. Geen duidelijk voorbeeld van mij meegestuurd of goed uitgelegd. Dit is natuurlijk een proefbestandje en er is nu een verwijzing naar A (en verder). Maar dit is in het originele bestand niet de bedoeling. Zijn er eventueel nog andere opties voor dit?

Hallo,

Even snel met power query.
Als je echt goed geholpen wilt worden dan zorg voor een representatief voorbeeld met dummy data.

Bijlagen

het probleem is opgelost middels een extra tussenstap. Iets minder praktisch maar het werkt in ieder geval. Bedankt voor de reacties

Mooi, dat het is opgelost.
Mogen wij het ook weten?
Dus welke tussenstap en welke formule(s)? Kan ik misschien ook nog iets leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan