Verkoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort, zoniet dan merken we dan dan wel......

Misschien dat er hier mensen zijn die al vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Het volgende is mijn vraag:

Ik heb in het verleden voor iemand een programma gemaakt (als een soort van vriendendienst). Nu kan ik dit programma weer maken (iets vernieuwen), met misschien een een grotere afzetmarkt.

Ik kan dat programma dus misschien een paar keer voor een paar 100 euro verkopen, aan verschillende bedrijven.

Ik ben geen ZZP-er, Freelancer of wat dan ook. Ik werk gewoon in loondienst bij een baas, en hobby zo savond's wat in .NET.

Nu is mijn vraag: Kan en mag ik dat programma verkopen, en hoe zit dat dan met de BTW, KvK, VAR en weet ik wat voor regels we allemaal nog meer hebben.

Als je zelf geen bedrijf hebt,en je bent niet ingeschreven bij KvK,heb je toch niets te maken met btw,var of iets anders.
Je verkoopt gewoon iets,al was het een bloemen vaas

Ik werk ook in loondienst
Als hobby beheer ik een bedrijfsnetwerk.
Daarvoor stuur ik elke maand een factuur.

Hierdoor moest ik mij inschrijven bij de KvK en de belastingdienst voor een btw nummer.
Ik draag geen btw af omdat het bedrag te weinig is.
ik breng ook geen btw in rekening, bedrijf kan nun dus ook geen btw afschrijven.

Ik heb wel de kosten van de kvk genomen omdat im=k zeker wil gaan.
Nadien een blauwe brief op de mat is ook niet leuk.

Ja,iedere maand.
maar spiderman doet het sporadisch.
Als ik een schiderij maak,en iemand wil daar € 2000,- voor geven,hoef ik toch geen btw af te dragen,
Als ik geen beroeps kunstenaar ben

nee je hoeft geen btw af te dragen.......maar je moet het wel bij je inkomsten belasting opgeven.

nee je hoeft geen btw af te dragen.......maar je moet het wel bij je inkomsten belasting opgeven.

Yeah sure, iedere Nederlander doet dat natuurlijk braaf.:thumb: