• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkoopprijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffVDB

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Berichten
106
In bijlage heb ik een voorbeeldje aangemaakt om het probleem uit te leggen.
Ik wil de verkoopprijs, afhankelijk van de datum, laten bepalen uit de tabel in het tabblad "Forfait".
Wanneer er echter niets ingevuld in een kolom in het tabblad "Forfait", dan geeft de formule in het tabblad "Verkoop" de waarde 0.
Dus, een cécémel wordt verkocht tegen 1.5€, dan weer tegen 2€, enz...
Hoe kan ik dat oplossen dat er telkens de laatste prijs wordt gekozen?
 

Bijlagen

  • Stockbeheer.xlsx
    395,7 KB · Weergaven: 27
Het tabblad Forfait zou ik een iets ander layout geven dat maakt alles wat overzichtelijker en de formules worden ook eenvoudiger.
 

Bijlagen

  • Stockbeheer_2.xlsx
    396,6 KB · Weergaven: 22
Bedankt voor de snelle hulp.
Het is echter nog niet volledig. Ik weet namelijk niet welk product wanneer van prijs verandert. Zolang er niets verandert, blijft de prijs uiteraard hetzelfde.
Ik heb in je voorbeeld een aanpassing gedaan aan de forfaitaire prijzen. In het verkoopblad is dat niet terug te vinden.
Wil je het eens bekijken aub?
 

Bijlagen

  • Stockbeheer_2.xlsx
    391,9 KB · Weergaven: 14
Ik merk juist dat wanneer in het tabblad Forfait, alle prijzen bij een nieuwe datum aanpast, dat het dan wel werkt.
Kan dit echter niet door enkel alleen dat product aan te passen dat van prijs verandert?
Begrijp je wat ik bedoel? Stel dat je in een herberg 200 producten verkoopt. Als dan één product van prijs verandert, moet je dan elke product in deze kolom aanpassen.
 

Bijlagen

  • Stockbeheer_2.xlsx
    391,9 KB · Weergaven: 16
In je voorbeeld bestandje had je ook bij elke datum een prijs staan.
Je zou de laatste kolom kunnen kopiëren en dan alleen de datum en die ene prijs kunnen aanpassen.
 
Na veel zoeken en vloeken, denk ik een oplossing gevonden te hebben.
In bijlage laat ik zien hoe ik dat gedaan heb. Ik heb alleen de 2 eerste kolommen aangepast. Als het in 1 kolom lukt, dan ook in andere, mits een kleine aanpassing.
 

Bijlagen

  • Stockbeheer_2.xlsx
    391,9 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan