Verkoper kan onze pc volgen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolandacb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Hoi,

Heb even een vraag.
Afgelopen weeknd is onze oude pc gecrasht.
Een buurman van een paar huizen verderop heeft aan huis een pc-bedrijfje.
Hij heeft gelukkig de c-schijf kunnen redden, want er stonden belangrijke dingen op.
Nu hebben we bij hem een nieuwe pc gekocht. En we zijn daar erg blij mee.
Hij heeft het één en ander uitgelegd en heeft ons erg goed geholpen.
Echter nou vertelde hij dat wanneer we vragen of problemen hebben, we hem kunnen bellen en dat hij vanuit zijn huis dan kan kijken wat het probleem is.
Op dat moment intereseerd me dat zinnetje niet zo veel, maar nu voel ik me daar niet echt goed bij.
Wat betekend dat: kan hij zomaar op elk door hem gewesnt moment ons volgen?
Of is dat alleen wanneer wij toestemming geven dat hij ons mag schaduwen, dat is namelijk op mijn werk ook zo. Daar moet ik de helpdeks eerst toestemming geven en dan pas kunnen zij mij volgen.
Kan iemand mij dit aub uitleggen.
Of is er een manier waarop ik dat kan controleren of dt zo is.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Jolanda.

Dr zijn meerdere manieren om op afstand ondersteuning te bieden, en daar zijn vele programma's voor
Zowel programmas waarbij de gebruiker eerst toestemming moet geven maar ook waarbij er geen toestemming gegeven hoeft te worden.

Wat je het best kan doen is even hem bellen met de vraag hoe hij verbinding met jou systeem maakt

Bedankt voor je antwoord.
Maar hem bellen doe ik natuurlijk liever niet.
Dat komt weer zo wantrouwend over.
Is er geen programam dat ik dat kan controleren dan?

Zoals al gemeld door Ellasar, hij niets op jullie computer als jullie daar geen toestemming voor geven.
Maar als je daar geen gebruik van wilt maken kun je dat ook uitschakelen via:
Start->Rechtsklik op Deze Computer en ga naar eigenschappen, daar ga je naar het tabblad ‘Verbindingen van buitenaf, en schakel daar beide opties uit.

Bedankt, ik wil dat graag uitschaekelen dan ja.
Ik werk met vista, en kan zo snel niet vinden wat jij aangeeft.
Is het bij vista anders?

Gr. Jolanda

Overigens bestaan er wel degelijk programma's waarmee je een pc kunt overnemen en die met de genoemde instellingen niets te maken hebben, dus alleen die optie uitzetten is niet voldoende.
De beste remedie is, installeer een Firewall dan weet je direct als een programma zomaar verbinding wil leggen met de buitenwereld of andersom.

p.s. Rijdt die buurman toevallig in een zwart met gele Ford Ka (of was het nou een Fiësta)??
Zo ja, dan ken ik hem en hoef je je geen zorgen te maken.

Haha, jij ook hier :D
Ik zal een goeie firewall installeren.
Bedankt voor jullie hulp.

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet die buurman, maar ik ken hem wel (is collega)

Dat begreep ik wel hoor.:thumb:
Heb inmiddels een firewall geinstalleerd.
Bedankt voor jullie hulp.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan