verlengkabels PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Is het zo dat kabels niet langer mogen zijn dan 2 meter bij USB eveneens bij de aansluiting ADSL modem naar contactdoos ?

Ik gebruik een USB verlengkabel totaal 4,5 meter afstand, ADSL modem (niet draadloos ) 7 meter, zou dit de verklaring kunnen zijn dat ik af en toe internet onderbrekingen heb ???

Ik denk dat het ook een beetje van de toepassing afhankelijk is. Heb zelf een webcammetje aan 8 meter hangen en die doet het prima.

Fonz

Geplaatst door A.J.
Ik denk dat het ook een beetje van de toepassing afhankelijk is. Heb zelf een webcammetje aan 8 meter hangen en die doet het prima.

Fonz

Daar heb je gelijk in, het gaat om de 'stroomsterkte' die overblijft na een aantal meter, een 'grote' verbruiker zal eerder aan zijn maximum zitten.

Een normale kabel van usb zal ongeveer 0,5 kwadraad zijn of minder.
Hier kan aan stroom 5 ampere door.
De lengte van de kabel van een usb mag niet uitmaken voor de gebruiker.
Ik durf 20 meter zonder problemen aan te sluiten.
Spannings verlies is dan nihil.

Op een normale kabel van 2,5 kwadraad (alle bedrading in een woonhuis) mag tot 25 ampere worden afgezekerd.
Als je hierover gaat nadenken, dan kan er makkelijk 5 ampere over een usb kabel.
De draadjes die je harddisk enzo voeden zijn ook dun....

Vertel eens meer over het haperen van je verbinding?

ok prima

Een bijkomstige vraag ik heb 4 USB 2 poorten en 2 USB 1, voor een webcam is de USB poort 1 voldoende bij lange kabels om moet ik er van uit gaan dat er dan wel voor een webcam een verschil is tussen USB 1 en 2 ?

Nee, verschil tussen 1 en 2 ligt in de snelheid.
Niet in de lengte van de kabel ofwel spannings verlies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan