Verlichting op videokaart uitschakelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Ik heb vandaag eindelijk (na veel gezeur) mijn pas aangeschafte FX5600 in kunnen ruilen voor een Gigacube Radeon 9600 Pro. :)

De kaart werkt boven verwachting goed, het enige probleem is dat er door de fabrikant aan de koeler een complete disco verlichting is gehangen.

Gezien het ritme en de kleuren (rood, groen en blauw) denk ik niet dat die verlichting enige nuttige functie heeft. (diagnose etc.)

Ik heb een kast met een raam dus de lichtflitsen schieten hier door de kamer heen (het lijkt hier wel een discotheek. :confused:

Ik heb de volgende vragen:

1: weet iemand hoe ik deze (irritante) flauwekul kan uitschakelen? (in de manual en op de website kan ik niets vinden)

2: hebben meer mensen met een Radeon deze ervaring?

Ik zit hier met een zonnebril op :mad: dus iedere hulp is welkom.

Grtz.

• Andere koeler opzetten, bijvoorbeeld de passieve Zalman 80(A)-HP.
  • Kijken of die LED's een andere stroomaansluiting hebben.
Verder is dit niet echt een uitzondering, zulke zaken worden steeds meer gedaan... Maar stond het niet op de verpakking?

De 9600 is trouwens iets trager dan de 9500... Maar is wel een stuk beter overklokbaar, waardoor hij een stuk sneller wordt :)

Had de Club3D versie genomen van de Radeon 9600 pro die ik heb. Zit gewoon standard ati koelertje op en idd steve goed te overklokken 500mhz ipv 400mhz zonder enige extra koeling verder...hoger heb ik nog niet geprobeerd.

ik zou het wel leuk vinden heb ook al 2 fans die licht geven dus hoe meer disco hoe beter

Laatst bewerkt:
idiote verlichting.

Hoi Steve,

Nee, volgens mij worden die leds via de zelfde stekker gevoed als die van de GPU koeler.

Het stond idd. niet op de verpakking.

Ik kan de GPU koeler wel losmaken heb ik gezien, maar om nog eens een smak geld voor koeling uit te geven daar heb ik weinig zin in tenzij die Zalman overclock potentieel heeft.

Het blijft een passieve koeler....

Die Radeon 9500 pro had mijn huisleverancier niet meer in het assortiment dus vandaar mijn keuze.

Ik heb de 9500 Pro wel gezien bij www.mediamarkt.de maar daar kost ie € 229 terwijl ik voor deze kaart €178 betaald heb.

Dus ik dacht dat ik met een beetje oc 'en ik wel goed zou zitten met mijn keuze.

Mijjn vraag dus, is die passieve Zalman genoeg om te oc 'en?

@ _CompuFreaky_ het stond niet op de verpakking dus ik wist het niet.
Ik heb al blauwe neon verlichting in mijn kast dus extra flauwekul heb ik niet nodig.

Grtz.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Die Zalman heeft zeker overklokpotentiëel als je er een (stil) 80mm fannetje op richt, dan koelt 'ie echt als een gek. En hij kost 20-30 euro.

Kul verlichting

Thanks Steve,

Het lijkt me idd. de beste oplossing dan.

Alleen het moeilijkste moet nog komen..... :confused:

Hoe overtuig je een echtgenote om de beurs te trekken voor een Zalman koeler met 8 cm fan?.... :D

(ach laat maar dat is mijn probleem) :p

Grtz.

Zeggen dat de woonkamer met die nieuwe koeler niet meer op een tent bij de Amsterdamse wallen zal lijken :)

Echtgenote...

Mja, nou ik zal de hele nacht moeten oefenen om een goed excuus te vinden. :confused:

Gelukkig hebben we internet :D

Thnxxx...

Zeggen dat de woonkamer met die nieuwe koeler niet meer op een tent bij de Amsterdamse wallen zal lijken

Straks komen ze aan de deur hoeveel ? zeg je voor die koeler disco ?. 10 euro :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan