verlichting schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanvangalen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Hoi, ik ben een beginner VB2008.
heeft iemand een opstartje voor mij om een layout te maken waarmee ik mijn verlichting in huis kan aansturen.

Ehhh.... je wilt elektrische schakelingen aansturen? Heb je al de juiste onderdelen om van PC-output naar elektrische schakelaar te gaan?

Dat lijkt me namelijk een goed begin... hoeveel lampen wil je aan sturen, hoe wil je de pc opnemen in de schakeling, en is het de bedoeling dat alle lampen uitvallen als je de pc uit zet?

(Sowieso... waarom wil je lampen aansturen met je pc?)

Ik heb op internet al een paar bruikbare interface's gezien. Je kan dan een potentiaal vrij contact bedienen waarmee je weer een andere inteface kan aansturen welke je spanning schakeld. De pc wil ik als controlesysteem gaan gebruiken dat als ik niet thuis ben toch het licht kan regelen. Het probleem zit dan ook in hoe kan ik mijn verlichting regelen zowel met mijn pc als met mijn lichtschakelaars. De pc zal een status moeten krijgen of de verlichting aan of uit is en de verlichting moet worden overgenomen als mijn pc uit gaat.
Ik weet het een beetje complex, maar ik wil beginnen met het begin, gewoon een lamp aan/uit met de pc.

Tsjah; ik weet er helaas vrij weinig van... ik denk dat je je zult moeten verdiepen in de API van de interface onderdelen, als het goed is is daarin duidelijk gedocumenteerd hoe je die precies aanspreekt...

Daarnaast zul je waarschijnlijk moeten gaan kijken hoe je communiceert met je USB poort of waar je dat ding ook op aansluit.

Mijn grootvader gebruikt een "Logo", een apparaatje met relais, die volledig op de computer te programmeren is. Alleen denk ik niet dan je die dan ook kan aansturen met de pc. Wel met schakelaartjes die je op de logo installeert, kan je zo voor elke letter op het toetsenbord een schakelaar installeren...

Wat je ook kan doen is een usb Relais board aanschaffen. Ik weet niet of je dan met vb kan programmeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan