verlies ik zo mijn bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpywareTarget

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
Berichten
12
hoi.

in de loop der jaren is mijn computer honderdvierentwintigduizend keer aangevallen door malware. nu is het dan eindelijk zo ver gekomen dat ik mijn OS opniew ga installeren.

ik gebruik een Samsung (n110) netbook, en daarbij zit een programma (samsung magic doctor), waarmee ik mijn OS dus opnieuw kan installeren.
nu las ik in de handleiding van Windows Defender dat, wanneer ik windows opnieuw installeer, ik mijn programma's én bestanden kwijt raak.

ik heb mijn bestanden op een apparte partitie, dus geld dat ook in dat geval?

alvast bedankt, SpywareTarget
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Als de bestanden op een ander partitie staan zullen die niet verdwijnen.
Dan wel op de goede partitie installeren ;)
 
Alleen alles v/d opstartpartitie zul je kwijtraken... Denk hierbij ook aan al je e-mails...

Mocht je daar niet uit komen, vertel welk e-mailprogramma je gebruikt, zodat je verder geholpen kan worden...
 
Die vraag is vrij simpel te beantwoorden. Als de machine indertijd met 2 partities is geleverd waarbij op beide partities wat stond, dan luidt het antwoord : "Ja", je bent alles kwijt want de recovery overschrijft de 2 indertijd ingestelde partities met software zoals die op het moment van aflevering stond ingesteld.

Is de machine indertijd met 1 partitie geleverd en heb je zelf ooit een tweede aangemaakt door de 1e te verkleinen, dan is er een kans dat je software behouden blijft. Ik schrijf met opzet ''kans", want het is ook niet ondenkbaar dat de recoverytool álle aangetroffen partities verwijdert en dus ook de door jouzelf aangemaakte.

Handig is dus om je eigen bestanden op externe harddisk of USB-stick te zetten voordat je gaat beginnen.

Daarnaast, de meest serieuze sites bezorgen je eigenlijk geen malware. Je surf en download gedrag beleidsmatig wat bijstellen zal ook geen kwaad kunnen.

De Helpmij site was wat traag toen ik mijn bericht postte. Toen ik je vraag las waren er nog geen antwoorden gegeven. Ik ben het gedeeltelijk met de vorige posters oneens: ik denk namelijk dat de soort van recoverytool bepaalt wat je kwijtraakt. Theoretisch niet zelf gemaakte partities, maar nogmaals, het hangt af van wat Samsung heeft ingesteld bij de recoverytool.
 
Laatst bewerkt:
Goed doordacht gast0225 zou best eens kunnen zijn :thumb::thumb:
 
tja... het is moeilijk te zeggen op welke manier de computer de partitie ziet.
van zichzelf had de computer maar 1 partitie, maar in de windows installer
kreeg ik de optie om meerdere partities te maken (de installer staat ergens op de harde
schijf, omdat de computer geen cd-lade heeft, en is een beetje aangepast door samsung, vermoedt ik).

ik ga kijken of ik mijn bestanden kan back-upen, maar ik heb volgens mijn geen extra harde schijf beschikbaar (dan stel ik het wel uit tot ik er een gekocht heb).

bedankt dat je de tijd hebt genomen zo'n uitgebreid antwoord te geven :d.

Alleen alles v/d opstartpartitie zul je kwijtraken... Denk hierbij ook aan al je e-mails...
die staan toch op het internet opgeslagen?

bedankt :)
 
Als je een hotmail-achtig account hebt staan die idd. op andere plaatsen dan bij jou thuis op de machine.
 
goed nieuw!
als ik wat ruimte weet vrij te maken kan ik een harde schrijf lenen :D.
bedank voor iedereen die me heeft geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan