Verlies internet na een paar minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Ik word gek.
Na een paar minuten verlies ik mijn internet verbinding (connected via Wifi).
Gevolg: mijn laptop (Win 7, 64 bit) ziet nog steeds de wifi netwerken, maar kan er niet meer naar connecten ==> "windows was unable to connect to [modem-name]"

Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb
- power settings van vaste en wireless verbinding zo gezet dat ze niet meer uitgeschakeld kunnen worden voor energie besparing
- power setting: max performance
- firewall uit
- antivirus ui
- check met AVG, CC cleaner en Spybot S&D
- IP v6 uit
- deleted and her-installatie van drivers (van wireless kaart manufacturer en laptop manufacturer(Qualcomm Atheros AR5B97, acer aspire 5750)
- geen conflicten in apparaatbeheer
- booted in "safe mode with networking"
- verschillende wifi networks hebben hetzelfde issue
- andere devices (iPhone, iPad) hebben geen issues
- all data-verbruikers buiten Google Chrome (Google drive, crashplan) uitgezet
- nadat ik disconnected ben van het internet kom ik er niet meer op via "ipconfig / release /all", ook de windows troubleshooter lost niets op. Alleen een herstart helpt

Het gekke is dat ik niet 1 ding kan vinden die de oorzaak is van het probleem: waarom verlies ik na een paar minuten het probleem en waarom is het telkens anders?

Welke drivers zijn dat geweest? Indien niet versie 10.0.0.313 : win7-10.0.0.313-whql.zip

Downloaden en uitpakken.
Daarna updaten via Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), rechtsklik op Atheros apparaat, Stuurprogramma bijwerken kiezen, aangeven dat de driver lokaal staat, bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Hopelijk levert het wat op. Anders eens proberen de juiste Fix-it te draaien die bij jouw Windows versie hoort vanaf deze website

Tijs.

ja, die versie heb ik al draaien.
Ga iFixit proberen.
bedankt!

Ik voeg nog even wat toe: Je (wifi) router kan over zijn theewater heen gaan als er (veel) verbindingen tegelijk actief zijn en worden opgebouwd/afgebroken (vooral bij Torrent downloads een issue).
Lijkt me niet van toepassing bij jou (gegeven wat je in je startposting neerzet), maar even voor de volledigheid gemeld.

Verder zou het een goed plan kunnen zijn om m.b.v. inSSIDer te kijken of een ander wifi kanaal instellen in je wifi router misschien verbetering geeft in de kwaliteit van de verbinding.

Tijs.

Hi Dnties,
Dank voor de tips.
Het is bij meerdere wifi netwerken, dus het ligt niet aan die router.
Ook alle andere programma's uitgezet en nog steeds het probleem.

Gijs

De fix-it heeft dus niet geholpen?

Dan heb ik zo snel geen tips meer. Hopelijk iemand anders wel.

Tijs.

Ik heb al 2 uur internet verbinding, en daar ben ik zo blij mee dat ik die iFixit niet durf te installeren.
Zodra die het niet meer doet ga ik er mee aan de slag :-)

Internet verbinding verloren, iFixit gedraaid. Restart. Weer verbinding verloren.

Nog een kleine precisering: ik verlies toegang tot het wifi netwerk. Sterker nog: ik zie alle netwerken, maar kom er niet meer op. Dit is niet alleen voor het wifi netwerk waaraan ik connected was, maar alle wifi netwerken (bijvoorbeeld ook de hotspot van mijn telefoon).

Wie kan me helpen?

iemand

iemand nog een idee? Anders moet ik dit weekend mijn PC opnieuw installeren...
:-(

Als je denkt dat dáár de problemen vandaan komen:
a. Download de driver die ik eerder linkte en sla 'm op. [Of verifieer dat je 'm inderdaad hebt en waar dan precies opgeslagen.]
b. Verwijder de Atheros in Apparaatbeher. Zet het vinkje dat óók de driver verwijderd moet worden.
c. Herstart de computer. Kijk of er meteen een driver is geïnstalleerd voor de Atheros wifi adapter. Indien ja: Kijk of het werkt. Indien geen driver: Installeer de driver die je gedownload had. Kijk of het werkt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan