Ik word gek.
Na een paar minuten verlies ik mijn internet verbinding (connected via Wifi).
Gevolg: mijn laptop (Win 7, 64 bit) ziet nog steeds de wifi netwerken, maar kan er niet meer naar connecten ==> "windows was unable to connect to [modem-name]"
Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb
- power settings van vaste en wireless verbinding zo gezet dat ze niet meer uitgeschakeld kunnen worden voor energie besparing
- power setting: max performance
- firewall uit
- antivirus ui
- check met AVG, CC cleaner en Spybot S&D
- IP v6 uit
- deleted and her-installatie van drivers (van wireless kaart manufacturer en laptop manufacturer(Qualcomm Atheros AR5B97, acer aspire 5750)
- geen conflicten in apparaatbeheer
- booted in "safe mode with networking"
- verschillende wifi networks hebben hetzelfde issue
- andere devices (iPhone, iPad) hebben geen issues
- all data-verbruikers buiten Google Chrome (Google drive, crashplan) uitgezet
- nadat ik disconnected ben van het internet kom ik er niet meer op via "ipconfig / release /all", ook de windows troubleshooter lost niets op. Alleen een herstart helpt
Het gekke is dat ik niet 1 ding kan vinden die de oorzaak is van het probleem: waarom verlies ik na een paar minuten het probleem en waarom is het telkens anders?
Na een paar minuten verlies ik mijn internet verbinding (connected via Wifi).
Gevolg: mijn laptop (Win 7, 64 bit) ziet nog steeds de wifi netwerken, maar kan er niet meer naar connecten ==> "windows was unable to connect to [modem-name]"
Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb
- power settings van vaste en wireless verbinding zo gezet dat ze niet meer uitgeschakeld kunnen worden voor energie besparing
- power setting: max performance
- firewall uit
- antivirus ui
- check met AVG, CC cleaner en Spybot S&D
- IP v6 uit
- deleted and her-installatie van drivers (van wireless kaart manufacturer en laptop manufacturer(Qualcomm Atheros AR5B97, acer aspire 5750)
- geen conflicten in apparaatbeheer
- booted in "safe mode with networking"
- verschillende wifi networks hebben hetzelfde issue
- andere devices (iPhone, iPad) hebben geen issues
- all data-verbruikers buiten Google Chrome (Google drive, crashplan) uitgezet
- nadat ik disconnected ben van het internet kom ik er niet meer op via "ipconfig / release /all", ook de windows troubleshooter lost niets op. Alleen een herstart helpt
Het gekke is dat ik niet 1 ding kan vinden die de oorzaak is van het probleem: waarom verlies ik na een paar minuten het probleem en waarom is het telkens anders?