verlies netwerk bij uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Ik heb iets vreemds
Iedere keer als ik een een afbeelding wil uploaden op facebook, marktplaats en dergelijke klapt mijn netwerkverbinding eruit.
Ik zit zelf op LAN (windows 7 laptop). Tegelijkertijd verliest ook mijn vrouw haar wifi verbinding met haar chromebook.

een korte tijd later is de verbinding weer in orde en dan kan ik de gewenste afbeelding gewoon uploaden.

Enige wat ik eens heb verandert is het wifi kanaal maar dat mag niet uitmaken lijkt mij want ik werk met een utp aansluiting (geen wifi)

Mijn vrouw heeft dit probleem niet op haar chromebook en kan gewoon uploaden zonder storing.

Mijn laptop: Acer Aspire 7741 met 8GB intern

wie kent dit probleem (niets te vinden op google)

Bob:(

Firewall ff uitgezet maar dat maakt niet uit
probleem doet zich zowel in chrome als IE10 voor

Het probleem slaat neer op de router, want je vrouw kan dan (tijdelijk) ook niets meer.
En omdat de router (in principe) het geen bal interesseert wat jij over je verbinding verstuurt (en met welk programma) zou ik in eerste instantie een verbindingsprobleem vermoeden.

Begin eens met de volgende instelling: Open Apparaatbeheer, klik Netwerkadapters open. Dubbelklik jouw bedrade netwerkapparaat en kijk in tabblad Geavanceerd.
Test eens met de verschillende link speeds. Doe tests met 100 mbit full duplex, 100 mbit half duplex, 10 mbit full duplex en 10 mbit half duplex. Als 1 van de opties (goed/stabiel) werkt blijf daar dan bij.

Natuurlijk zijn er evt. nog andere dingen die je kunt testen als de link speed test niets opgeleverd heeft:
a. Andere kabel (behoorlijk goede kans!)
b. Andere netwerkkaart-driver (weinig kans)
c. Verder kan er corrosie zijn op de connectors ("netwerkstekkers" op de netwerkkabel), dus doe eens meermalen de netwerkkabel in en uit zijn aansluiting op je laptop en (met de aansluiting aan de andere kant van de kabel) hetzelfde aan de routerkant.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alvast voor optie b.:
Download de driver die hoort bij jouw Windows-versie.
Pak het driver-bestand uit.
Rechtsklik in Apparaatbeheer op je bedrade netwerkkaart en kies voor Stuurprogramma bijwerken
Geef aan dat de driver lokaal op je pc staat.
Blader in het proces naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Windows 7 32-bit
Windows 7 64-bit

Alternatief (als geen van beide driverpakketten hierboven herkend wordt bij het updaten):
Windows 7 32-bit
Windows 7 64-bit

Tijs.

Alvast voor optie b.:
Download de driver die hoort bij jouw Windows-versie.
Pak het driver-bestand uit.
Rechtsklik in Apparaatbeheer op je bedrade netwerkkaart en kies voor Stuurprogramma bijwerken
Geef aan dat de driver lokaal op je pc staat.
Blader in het proces naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Windows 7 32-bit
Windows 7 64-bit

Alternatief (als geen van beide driverpakketten hierboven herkend wordt bij het updaten):
Windows 7 32-bit
Windows 7 64-bit

Tijs.

Bedankt voor al je adviezen
Ik heb wat gerommeld aan de utp kabel aan mijn laptop en echt lekker strak zit hij niet meer.
Overigens heeft hij altijd gewoon internet op 150Mb/s en valt niet uit.
Alleen met uploaden (eerste keer)
Na een refresh van de desbetreffende pagina werkt alles weer.

Driver adapter is up 2 date, dat had ik al bekeken

Ik ga morgen eens een andere utp kabel proberen

Bedankt voor al je adviezen
Ik heb wat gerommeld aan de utp kabel aan mijn laptop en echt lekker strak zit hij niet meer.
Overigens heeft hij altijd gewoon internet op 150Mb/s en valt niet uit.
Alleen met uploaden (eerste keer)
Na een refresh van de desbetreffende pagina werkt alles weer.

Driver adapter is up 2 date, dat had ik al bekeken

Ik ga morgen eens een andere utp kabel proberen

Hmmm
Mijn LAN netwerkkaart uitgeschakeld en ff alleen op Wifi verder.
Nu is het probleem zo te zien ook de wereld.
Dat wordt dus zeker een nieuw kabeltje halen morgen.
(router ligt ergens onder de kast met al jaren dezelfde kabel. Kan ook een oorzaak zijn bedenk ik mij net.)

waarom persé bekabeld?
Ik heb een 150 Mb/s lijn en dat haal ik draadloos niet

Bob

Laatst bewerkt:
Overigens blijf ik erbij dat je (na een onsuccesvolle test met een andere netwerkkabel) ook moet testen met die link speeds.
En dat je driver up 2 date zou zijn lijkt mij niet 100% zeker (ik praat hier NIET over een driver-update "via Internet", he...) Dus tenzij je een of ander programma gebruikt hebt om drivers te updaten óf tenzij je al eerder op de Broadcom site bent geweest, dan schat ik in dat je wel degelijk een poging kunt doen met de drivers die ik gelinkt heb.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Overigens blijf ik erbij dat je (na een onsuccesvolle test met een andere netwerkkabel) ook moet testen met die link speeds.
En dat je driver up 2 date zou zijn lijkt mij niet 100% zeker (ik praat hier NIET over een driver-update "via Internet", he...) Dus tenzij je een of ander programma gebruikt hebt om drivers te updaten óf tenzij je al eerder op de Broadcom site bent geweest, dan schat ik in dat je wel degelijk een poging kunt doen met de drivers die ik gelinkt heb.

Succes,

Tijs.

Tijs

Ik had de links gebruikt die je hebt geplaatst.

Alles geprobeert maar het probleem bleef
Toen herinnerde ik mij dat ik nog een
Network Giga Switch met vijf Fast Ethernetpoorten had liggen.
Internet gaat nu via switch naar de router.
Ik zit met LAN op de switch
Mijn vrouw draadloos naar de router
Oorzaak van het probleem is hier weliswaar niet mee gevonden maar het werkt we
l

[h=1]“When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.”:P[/h]

Ok, dan zal de router toch niet blij zijn geweest met de (bedrade) netwerkverbinding die je vanuit jouw pc rechtstreeks op de router had.
Dat kan dus aan bekabeling liggen, link speed etc. Verder [is bekend dat sommige apparatuur op link-niveau niet fijn met elkaar samenwerkt.

Goede test van je om een apparaat er tussen te zetten die zélf ook links opbouwt met je router en je pc. Dat is een constructie die ik zelf wel vaker aanbeveel als test, maar dan pas als andere tests gefaald hebben.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Ok, dan zal de router toch niet blij zijn geweest met de (bedrade) netwerkverbinding die je vanuit jouw pc rechtstreeks op de router had.

Tijs.

apart blijft dat ik al een paar jaar op deze router zit met dezelfde laptop en het probleem zich sinds kort voor deed.
Maar goed. Ik heb de vraag status opgelost gegeven en voor mij betreft is hij dat ook.
Ik hou deze aansluiting gewoon in stand. Als het werkt, werkt het (niets meer aan doen)

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan