Verlies van decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny Yushen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Hallo,

ik heb een hele reeks prijzen in excel (tot 4 cijfers na de komma) waarbij ik via een button
een macro start die je toelaat een bereik te selecteren en door middel van een inputbox een prijswijziging toe te passen op het geselecteerde bereik. Het probleem is dat bij het vervangen van de oude prijs door de nieuwe, afgerond wordt naar 2 cijfers na de komma. Ik zie dat de variabele die het bedrag van de prijswijziging voorstelt in het Locals window wel degelijk 4 cijfers na de komma heeft, maar in excel verschijnen er slechts 2 (celformatering
van excel is goed ingesteld).

als ik volgende in het immediate window ingeef:
'debug.print application.international(xlnoncurrencydigits)' krijg ik 2 als uitkomst.
kan het hieraan liggen en wat is er dan aan te doen?

Bedankt voor hulp,
groeten DannyBekijk bijlage Prijswijziging .xls

Danny Yushen,

Ik denk dat het nu wel werkt, de eigenschappen van de cel heb ik op getal gezet.
Heb het bovenste getal geprobeerd.

Als het euro teken erbij staat werkt het niet, waarom weet ik niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Danny Yushen,

Ik ben nog even aan het zoeken geweest en nu werkt het wel met het euro teken.
Zie bestandje

Die ene regel kan ook zo;
Code:
If IsNumeric(pcell) And Not IsEmpty(pcell) Then pcell = pcell + PriceChange & " €"

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt Wim,

Je hebt me in de juiste richting geduwd, ik heb echter nog een kleine aanpassing
gedaan waarmee het perfect werkt, er liep nog iets mis wanneer ik voor pricechange
een getal groter of gelijk aan 1 ingaf.

Code:
If IsNumeric(pcell) And Not IsEmpty(pcell) Then pcell = P '& " €" 'pcell + PriceChange
    With pcell
        .NumberFormat = "#,##0.0000 €"
    End With
    Next pcell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan