• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verlof-Aanvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerton64

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Verlof aanvraag

zit te bedenken hoe je dit zou kunnen maken. rij 7 en 8 als voorbeeld.

kolom B een datum invullen. Kolom D komt de dag te staan. (de dag is voor de berekening)
Kolom E en F een x neerzetten welk dagdeel je verlof wil hebben.

op kolom I en J de uren krijg te zien hoeveel uren eraf geschreven word van je totaalverlof (x uren per jaar)

Maar ik heb 2 verschillende uren voor de dagen Ma, di, wo, do, vrijdag 8uur overdag en savonds 14:30 en voor de Za, en Zondag overdag 7:30 en savonds 12:30uur nodig om verlof te krijgen.

Bijlagen

bijlage is niet te openen en daarbij willen de helpers graag een voorbeeld bestandje en geen printscreen.

voor overdag gok ik:
Code:
=ALS(E7="x";ALS(WEEKDAG(B7;3)<5;"08:00";"7:30");"")
voor "Savonds" kun je dan zelf

Sylvester Ponten dat werkt top:).

Had vandaag de juisten uren door gekregen de ochtend is nu in twee delen gesplitst en de juisten uur Waarders ingevuld.

VRAAG:
Heb eigenlijk nog 2 dingen.
1. waarom krijg ik bij niets invullen (kolom D) datum de zaterdag te zien? hoe leeg laten bij geen datum invul??
2. Kolom M uren tellen? Als alles is door x is ingevuld krijg ik een totaal aan uren , maar als er 1 x weglaat krijg ik #waarde!

Gr Gerton

Bijlagen

Om geen zaterdag te krijgen moet je controleren of er wel iets ingevuld is in kolom B
Code:
=IF(B6;TEXT(B6;"dddd");"")

Als je verder wil rekenen met de uitkomst van een formule dan kan je het resultaat als er niet aan de voorwaarde voldaan wordt beter op nul uit laten komen dan er een ogenschijnlijke lege cel van te maken. ("" geeft een tekstwaarde in de cel die je niet ziet) En Excel kan met de meeste functies niet zo goed rekenen met tekst.

dus in bv K6
Code:
=IF(F6="x";IF(WEEKDAY(B6;3)<5;"04:30";"2:15");[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR])

1 van de uitzonderingen is de SUM() functie. Deze slaat mits goed gebruikt tekstwaarden over.
Code:
=SUM(J6:L6)

Eventueel even de formules vertalen naar het Nederlands.

Om geen zaterdag te krijgen moet je controleren of er wel iets ingevuld is in kolom B
Code:
=IF(B6;TEXT(B6;"dddd");"")

Als je verder wil rekenen met de uitkomst van een formule dan kan je het resultaat als er niet aan de voorwaarde voldaan wordt beter op nul uit laten komen dan er een ogenschijnlijke lege cel van te maken. ("" geeft een tekstwaarde in de cel die je niet ziet) En Excel kan met de meeste functies niet zo goed rekenen met tekst.

dus in bv K6
Code:
=IF(F6="x";IF(WEEKDAY(B6;3)<5;"04:30";"2:15");[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR])

1 van de uitzonderingen is de SUM() functie. Deze slaat mits goed gebruikt tekstwaarden over.
Code:
=SUM(J6:L6)

Alles veranderd maar kolom
D #NAAM?
K #NAAM?
M #NAAM?

EDIT: een en ander veranderd en nu werk het wel. Bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is het hele bericht quoten nu echt nodig?

Staat er toch niet voor niets?

Code:
WEEKDAY(B6;3)
is vrij ongebruikelijk gebruik 2 als tweede argument.

VenA

ja daar heb je gelijk in de quote .
Ik ben enorm geholpen wil weer een ieder bedanken.
voor mijn is het opgelost, ga het afsluiten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan