• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verlof planner

Status
Niet open voor verdere reacties.

getyours

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo,

Voor mijn werk gebruiken we een verlofplanner in excel.
Er worden verschillende codes gebruikt voor verlof, verzuim etc en op deze manier hebben we een redelijk overzicht.
Ik zou deze graag willen aanpassen zodat ik tabellen krijg die door tableau uit te lezen zijn.
Tableau geeft namelijk visueel een beter overzicht.

In de bijlage zit een voorbeeld, voor januari 2023, echter dit is voor een team en een maand.
Er zijn 5 teams en 12 maanden. Het zou dus mooi zijn als ik dit met een lookup kan doen.
Dit lukt me helaas nog niet.

Zie bv kolom "g" staat voor 1 januari;
Hoe kan ik m.b.v. een lookup de zelfde uit komst krijgen als "
Code:
COUNTIF(G$4:G$16;"S*
.
Met als doel kolommen die je kan door kopiëren.

mvg

Bijlagen

Bedankt voor de opzet.

Wat ik mis is dat ik dagelijks kan zien wat de bezetting is. Planner wordt 130 verschillend mensen ingevuld.
Er zijn dus vaak updates. Door de planner in een dashboard te visualiseren, is er een beter overzicht.
Het belangrijkste in de planner zijn uiteindelijk een overzicht van de bhv bezetting, medewerkers met verzuim en de totale bezetting per team.

Zie het excel sheet welke ik heb bijgevoegd, links is de planner in de huidige staat en rechts de kolommen met filter.
Ik ben op zoek naar een manier om de huidige planner om te zetten naar kolommen die door tableau uit te lezen zijn.

Als je in het werkblad 'kalender' kijkt krijg je precies te zien wat je vraagt.
Heb je helemaal geen ander programma voor nodig.

De uitkomsten staan in excel, het scherm waarop we dashboard projecteren heeft geen toegang tot excel, maar wel tot tableau vandaar deze oplossing.

Zie foto het overzicht

verlof dash.jpg

mvg

Sjonge wat een een goed programma zeg: met die onvertaalde, absurde Amerikaanse datumaanduiding.
Waarom dan geen Fire Brigade ?

Wat lijkt me dat ingewikkeld om in Excel te maken.
Ik ben benieuwd hoeveel dat programma heeft gekost en nog kost en wie over de aanschaf heeft beslist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan