• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verlofblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter rena
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rena

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Ik wil er op de een of andere wijze automatisch attent op gemaakt worden dat een persoon voor de tweede (of derde, vierde,…) maal een verlof heeft gevraagd voor dezelfde dag.

Bijlagen

Het was even de spatie die achter de tweede 'de' zat, die het zoeken iets moeilijker maakte.

Met Voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

dit kan met onderstaande formule.

Code:
=als(SOMPRODUCT(($A$4:$A$11=$A28)*(B$4:B$11="v"))=0;" ";=SOMPRODUCT(($A$4:$A$11=$A28)*(B$4:B$11="v"))

zie bijlage.

Bijlagen

Rena,

Hierbij nog een mogelijke oplossing met voorwaardelijke opmaak. Nu worden zowel de 1e als de volgende verlofboeking voor dezelfde persoon rood gemaakt. Maakt het iets eenvoudiger om de dubbele boekingen op te zoeken.

PS Ik heb een klein stukje van de formule van Oeldere geleend.

Bijlagen

Bedankt, dit is ongeveer wat ik wil bekomen.

In cel j1o en j21 klopt er ergens iets niet! Vreemd.

Nog een vraagje, probleempje: indien een verlof aangenomen is, wordt dit aangeduid met "c" ipv "v". Dus bv cel b4 wordt dan "c" ipv "v". Ziet u hier een oplossing voor?

Bijlagen

Rena,

Hierbij een aangepast bestandje. Er wordt nu ook rekening gehouden met de "C"
Het foutje in J10 is er hopelijk nu uit.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan