Verloop voorraad in tabel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Beste experts,

Ik wil iets, maar ik kom er maar niet uit.

Ik heb een tabel met daarin onder andere aantallen binnengekomen werk en aantallen afgewerkt werk.

Nu wil ik graag per afdeling in het veld "Eindvoorraad" het verloop van de voorraad zien.
Dus; "Eindvoorraad" = "Eindvoorraad" van de week ervoor + "Aantal_Binnen" -/- "Aantal_Afgewerkt", (behalve ik het geval dat het de eerste week is dat een afdeling werk krijgt, want dan is er nog geen eindvoorraad van een voorgaande week.)

Omdat de aantallen van weken in het verleden nog moeten kunnen worden bijgewerkt, dient de berekening elke dag voor alle weken opnieuw te worden uitgevoerd. Mij lijkt het met een bijwerkquery handig, maar misschien zoek ik het wel in de verkeerde hoek.

Wie kan me helpen?

Vriendelijk groet,

Chris

Bijlagen

• voorraadPrint3.JPG
    voorraadPrint3.JPG
    97,3 KB · Weergaven: 69
  • Voorraad.zip
    Voorraad.zip
    6,2 KB · Weergaven: 24
Nu wil ik graag per afdeling in het veld "Eindvoorraad" het verloop van de voorraad zien.
Dit moet je niet willen. Eindvoorraad is een process gegeven of een berekening zo je wilt. Dat soort dingen sla je niet op.
Omdat de aantallen van weken in het verleden nog moeten kunnen worden bijgewerkt, dient de berekening elke dag voor alle weken opnieuw te worden uitgevoerd. Mij lijkt het met een bijwerkquery handig, maar misschien zoek ik het wel in de verkeerde hoek.
Je moet een query maken die de eindvoorraad toont. meer niet.
Code:
Select aantal_binnen - aantal_afgewerkt as Eindvoorraad from voorraad
Deze query is altijd actueel. Omdat de berekeningen op het laatste moment worden uitgevoerd. Je hoeft de database niet meer te updaten.

Enjoy!

Bedank voor je antwoord Guus,

toch moet ik iets zien te fabrieken dat de eindvoorraad bij wordt geteld in de berekening van de week erna en dat ik dat weergegeven krijg in een tabel.

Anders zie ik alleen een weekresultaat. En ik wil juist graag zien hoe groot elke week de eindvoorraad is geworden.

Misschien heb ik het wat krom uitgelegd. Maar ik doe er nog even een plaatje bij van wat ik graag wil.
In het plaatje is het zwarte het gegeven en het rode is wat ik via een query wil genereren.
Dus per 'Afdeling' het weekresultaat steeds optellen eigenlijk...

Is het überhaupt mogelijk?

Bijlagen

• HelpMij.png
    HelpMij.png
    18,8 KB · Weergaven: 50
Natuurlijk is het mogelijk.
Met een update query is je veld zo gevuld. Ik probeer alleen uit te leggen dat je geen berekeningen op moet slaan. Dit kost geheugen ruimte en is erg onderhouds gevoelig. Het wordt alleen gedaan in een datawarehouse.
Code:
update voorraad set eindvoorraad = voorraad - verkopen
als nu meer verkoopt dan klopt je eindvorraad niet meer en moet je weer een update query draaien. Terwijl als je je eindvoorraad toont in een query hebt je dat niet.

wat jij wilt:(

Hoi hoi,

ik hoef de berekening ook niet perse op te slaan hoor. Ik snap je punt. Als het in een selectiequery wordt weergegeven ben ik blij.

Alleen is mijn probleem nog steeds dat ik in week 2 de eindvoorraad van week 1+2 opgeteld wil zien en in week 3 de eindvoorraad van week 1+2+3 opgeteld wil zien enz...
En ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen...

In ieder geval bedankt!

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan