• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verloop werkmap Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan1186

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Goedendag allemaal,

Ik heb een Excel (2007) werkmap en van deze map wil ik de geldigheidsduur beperken.
Nu kan dit via "werkmap beveiligen" en dan meer opties, dan staat daar de mogelijkheid om een datum in te voeren
voor wanneer de geldigheid afloopt.
Alleen waneer je voor deze optie kiest kun je door de datum van je computer terug te zetten de map weer openen.
Is er een optie of mogelijkheid dat je bijvoorbeeld een internetklok pakt? Of zijn er nog andere opties?

Met vriendelijke groet,

Stefan

Dat heeft allemaal geen zin in Excel.
Je haalt als gebruiker gewoon het paswoord weg en daarmee kan je dus ook deze beperking weghalen/aanpassen.

Goedendag Cobbe,

Dus als ik uw reactie begrijp is het helemaal niet zinvol om een Excel werkmap te beveiligen want je komt er toch wel in.

Het kan wel zinvol zijn voor 90% van de gebruikers, als het gaat over niet zo geheime gegevens.
Maar een Excelbestand beveiliging is binnen de 10 seconden achterhaald met progjes die op het internet gewoon af te halen zijn.

Dus is het aan u om af te wegen hoe belangrijk die beveiliging voor u is.

Cobbe bedankt voor Uw reactie.

Goed om te weten dat het beveiligen weinig tot geen zin heeft.

mvg Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan