verloopkabeltje audio in - hdmi

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0659

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe home cinema set aan te schaffen. Nu een mooie lg set gezien, maar mijn grote probleem is dat er ook een platenspeler aan moet kunnen. Deze heeft een audio in (l/r) kabeltje. De set heeft alleen maar hdmi ingangen. Nu vroeg ik af of er ook verloop kabeltjes bestaan waarmee ik die audio in van de platenspeler in zo'n hdmi ingang kan doen.
Na een tijdje googlen, zonder resultaten, ben ik het toch maar hier komen vragen.

Alvast bedankt,
Jan Thiemen

Amazon
http://www.amazon.com/HDMI-RCA-VGA-Cable-1-8ft/dp/B002ZUI68G
Eigenlijk voor beeld, maar door de RCA zockets kan net zo goed geluid :)
Zit wel een VGA en nog een tulp bij, maar die heb je dus niet nodig in je plaatenspeler.

Bluetooth.

Ps. Je hebt tegenworodig ook USB platenspelers, maar ik weet niet of je home cinema set een USB ingang heeft?

EDIT: dit werkt niet, ten eerste heb je een voorversterkertje nodig, (ik weet niet of deze isingebouwd in je pickup) en ten tweede is het signaal analoog. en HDMI DIgitaal. Wat je nodig hebt is een AD/DA convertor.

Laatst bewerkt:
Losse kabels is niet mogelijk ivm analoge signaal naar digitaal.
Met omvormer als deze zou het wel moeten kunnen.

Hoi,

Ben bang dat dit moeilijk wordt vooral omdat je met platenspeler ook nog een voor versterkertje nodig hebt (zoals in de standaard versterkers) denk dat het niet mogelijk is. Ik kom deze wel tegen maar of dit werkt misschien daar even informeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan