Verloopstekker van PS/2 naar USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayflower

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Hallo, ik heb een Dell Inspiron 9300 met alleen USB aansluitingen voor muis en extra toetsenbord. Nu heb ik een oud mooi klein toetsenbord met PS/2 stekker. Er zijn in de handel speciale verloopstekkertjes en -snoertjes waarmee ik dit toetsenbord toch kan aansluiten op een USB ingang. Echter de lokale PC winkel, die ze heeft liggen, zegt dat het niet werkt. De exacte details weet ik niet meer, maar het had te maken met USB die stroom vraagt/geeft en PS/2 niet. Weet iemand hier meer van? Ik vind het namelijk een beetje gek dat die stekkertjes overal worden aangeboden, maar dat het niet zou werken. Alvast bedankt voor de reacties.

Onzin, dat werkt gewoon, de shop wil je natuurlijk liever een nieuw toetsenbord verkopen!!

het had te maken met USB die stroom vraagt/geeft en PS/2 niet.
Wat een onzin van die winkel. Ook een PS/2 keyboard heeft stroom nodig.:rolleyes:

Ik had hier ook nog een vraagje over, dit heb ik dus hetzelfde gedaan ongeveer.
Maar nu herkent windows mijn toetsenbord niet (die met ps/2 waar ik een ps/2-usb adapter op heb),
BCP463.jpg
die dus
Mijn andere logitech (met usb)(waarvan een paar knoppen kapot zijn) herkent ie nog wel en doet het verder ook gewoon,
Mijn oude te simpele dell toetsenbord (met usb) doet het ook, maar die wil ik niet gebruiken.
Heb gewoon de orders opgevolg in installatie boekje, en ook geprobeerd besturingsprogramma's te zoeken op computer en bijhorende cd, maar kan daar niks vinden, ook niet online.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan