verloren beelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Wie kan mij zeggen wat verloren beelden zijn en waardoor ze ontstaan bij het opnemen van videobeelden van camcorder naar pc

alvast bedankt

jan

Waarschijnlijk bedoel je zgn 'dropped frames'.

Dat kan gebeuren als je computer niet snel genoeg de inkomende beelden kan comprimeren en ' achter raakt'.

Omdat de video een constante aanvoer geeft, zal de computer frames moeten overslaan om bij te blijven.
(een seconde film bestaat uit 25 frames)

Ook kan het zijn dat je harde schijf waar de beelden worden opgealsgen, gedefragmenteerd moet worden; dat wil wel eens wat helpen.

Op zich is een enkele framedrop niet zo erg. Als het echt constant gebeurt, dan heb je misschien een te hoge kwaliteit (resolutie of compressie) ingesteld voor je computer en most je misschien een stapje terug qua kwaliteit.

Het is zo, dat ik pas een iEEE 1394kaart heb ingebouwd, maar de computer waar hij voor bedoeld was, die blijft steeds staan c.q. vastzitten, met verschrikkelijk veel verloren beelden en dan praat ik over de eerste 10 seconden ongeveer zo'n 300 a 350, nu begrijp ik dus dat de computer dus eigenlijk helemaal niets verwerkt, en na een aantal seconden vast staat, maar de kaart over gezet op mijn andere computer en geen centje pijn, bij een bevriende computer bezitter geprobeert en whahalla draait er lustig op los.

Dus conclusie mijn comp verwerkt helemaal niets , dus eerst de resolutie of compressie instellen, en waar zou ik dat kunnen vinden en hoe zou zoiets gemiddeld moeten staan.?

alvast bedankt voor je uitleg

jan

Ik denk dat dat helemaal afhangt van je systeem.
Vaak staat ook op de kaart wel aangegeven welke systeemeisen horen bij welke resolutie of compressie.

Ook zul je een beetje de gulden middenweg moeten vinden tussen haalbare compressie en opslag.

ALs je bv in DV kwaliteit werkt, praat je al over een datastroom van 3.6 Mbyte per seconde.

Een beetje film wordt dan al erg groot, afgezien van het feit dat je compu en harddisk deze stroom moeten kunnen verwerken.

Hogere compressie betekent lagere datastroom (en iets lagere beeldkwaliteit) en dus kleinere bestanden, maar heeft wel meer processortijd en geheugen nodig om het real-time te doen, zonder achter te gaan lopen en beeld te verliezen.

Verder hangt het ook een beetje van de film af. Als er veel beweging in de scenes voorkomt, betekent dat meer rekenwerk. is het een rustige film of scene, dan is er minder processorkracht nodig.

Je ziet, het is moeilijk om precies aan te geven welke instellingen voor jouw het beste zijn.

Wat je het beste kunt doen is gewoon steeds een stukje van zo'n 30 seconden proberen en kijken bij welke instellingen je zo min mogelijk verlies van frames krijgt en toch een zo goed mogelijke beeldkwaliteit.

Als laatste zou je natuurlijk eerst kunnen opslaan in een hoge resolutie met minimale compressie en dan achteraf compressie toepassen. Je systeem moet dan wel de hoge datastroom kunnen verwerken en je film mag niet te lang worden, anders krijg je een film van 100 GB of meer ;)

Ik vind het zo vreemd op mijn andere computer geen probleem, kaart er in camcorder er op en draaien mar,

2500+ AMD en 1024 mb werkgeheugen

waar hij in moet 1100 Mhz en 736 mb werkgeheugen en loopt vast in de eerste 20 seconden.

Mooi verhaal over de kwaliteit/cpukracht verhoudingen...

Het lijkt me meer dat hoe hoger de kwaliteit des te minder je cpu te verduren heeft, er hoeft immers niet gecomprimeerd te worden. Hoe hoger de compressie, des te hoger de belasting van je cpu...

Ik denk dat je probleem voornamelijk in de kwaliteit/snelheid van je harddisk zit. Om een beetje film via firewire naar je pc te sturen heb je zeker 7200rpm nodig en een flinke stoot aaneengesloten vrije ruimte, zodat de data snel weggeschreven kan worden.
Uiteraard is het niet verstandig om veel andere dingen tegelijk te doen die je harddisk beslasten, zoals downloaden en zo.

Ik heb een vrije schijf ruimte van 25 gig draait niet al te veel mee, maar loopt direct in de eerste seconden vast, ik zou het meer logisch vinden als er na verloop van tijd de verloren beelden de overhand krijgen de hele zaak vast loopt.

de snelheid van de HDD werpt wel weer licht op de hele zaak,

kun je de snelheid via everest achterhalen, ik heb de snelheid die is 7200 RPM, dus dat is de minimale vereiste,

deze hoop gaat ook weer de mist in

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie maar ik weet niet wat...

Laatst bewerkt:
Hoogstwaarschijnlijk wel, maar toch ff checken: is dma ingeschakeld? (in xp moet dat dma mode 5 zijn)

in de Bios.....???????

Ik heb nog even in taakbeheer gekeken en daar krijg ik de volgende waarden geheugen gebruik 197 mb, CPU laat toch regelmatig uitschieters zien van tegen de negentig % gemiddeld een 60 %

Kun je hier dan de conclusie uittrekken dat de CPU niet sterk genoeg is,...?

En als hij vaststaat en koppel de camcorder weeer los , probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Ik heb het logboek nog even bekeken, en daar krijg ik de foutmelding, vastgelopen module gdi32.dll en het versie nummer , heb ik gecontroleerd op het internet maar dat is de zelfde als bij mij,
Hij is vastgelopen op 0x000091a8, dat heb ik even opgezocht bij google, maar daar kom ik helemaal niet meer uit

wie helpt

Ik heb het sterke vermoeden dat je idd een te hoge resolutie wilt behouden en daardoor e proc het niet meer bijbenen kan en daardoor dus die dropped frames geeft.

Zef heb ik zoiets geprobeerd met een losse capturecard en ook ik had veel last van dropped frames (op een 1200 AMD'tje)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan