Verloren bestanden herstellen na formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update: Nogmaals dank aan degene die me geholpen hebben op de website, In totaal is er 280GB aan JPG bestanden gered
Totaal aantal bestanden meer dan 280.000, jammer dat het zo is moeten eindigen.
Ik heb overigens gisteravond nog een update gegeven rond 20:00!
Ik heb vandaag alles wat er hersteld is gekopieërd naar een ander opslagmedium.
Zit nog wel met wat vragen over mijn overschreven station en de andere gegevens die er op staan,
maar heb nu niet meer het gevoel dat ik hier neutraal te woord gestaan zal worden.
Jammer, maar ik kom er wel uit.

Voor het archief mbt de werking van zo een programma: .... en dat getal hoe staat in verhouding tot wat je had (% gelukte recovery?)

Hoi André,
Het % is moeilijk in te schatten, er zijn in totaal meer dan 400 "rec" mapjes aangemaakt.
Zeer onoverzichtelijk omdat alles door elkaar staat, en heb nog lang niet alle mapjes bekeken.
Maar ik ga er vanuit dat het meeste er wel tussen zal zitten.
Zoals eerder aangegeven ga ik nogmaals een volledige recovery uitvoeren in 1 map.
Heb ook het geadviseerde sorteer programma geinstalleerd, hopelijk kan ik het daarmee dan wat ordenen.

Voor vragen over het sorteer programma kun je nog steeds bij mij terecht hoor....

Nu na zoveel tijd nog niets van de poster van dit bericht meer gehoord.
Dit ondanks het feit dat hij via mijn aanwijzingen en alle tijd die ik eraan besteed heb hij een groot deel van zijn verloren foto's heeft terug gevonden.

Natuurlijk hebben we wat onenigheid gehad over de manier waarop, maar uiteindelijk erg onsympathiek om totaal niets meer van je te laten horen.
Ik was in de veronderstelling dat dit forum er was om elkaar te helpen, maar zo ga je toch niet met elkaar om?

Op deze manier is ook mijn enthausiasme verdwenen en ik ben extra voorzichtig om iemand nog hulp te bieden, bedankt !!

@AenA,

Is een trend komt steeds vaker voor is niet de enigste die niet meer reageert er zijn steeds meer topic starters die de vraag stellen en geen bericht meer geven of het wel of niet gelukt is met de hulp. Denk dat je er beetje over heen moet kijken en dat voor lief moet nemen ik neem aan dat je zelf plezier hebt om iemand te helpen en dat is het belangrijkste vind ik zelf , er een goed gevoel hebben en weten dat je er iemand blij met hebt gemaakt al laat hij het niet weten Helpmij is er zeker blij mee:thumb: .

Ach ja, komt wel vaker voor, je bent niet de enige met dat probleem, ik was al afgehaakt halverwege door de niet gegeven feedback, werd toch steeds wat anders gedaan dan de voorstellen en dan mogen ze het zelf maar uitzoeken, vaak verwijder ik mijn reply's ook nog eens.

Wil best helpen maar dan moet het wel zin hebben en enigszins leuk.

Overigens is data recovery NIET mijn vak maar wel elke schijf of PC die hier binnenkwam met soortgelijke problemen weer gerecoverd.:cool:
Dus een amateur kan dat ook wel.:P

Nou nou, wat ben je toch zielig AenA je bent zelf begonnen met onbeschoft te doen, Nu beschuldig je mij daarvan. En stuurt me een mailtje met daarin een bericht dat ik onbeschoft en asociaal ben.
Kijk eens naar jezelf.. doordat jij ermee begonnen bent zit ik nu met een half opgelost probleem en een grote puinhoop.
Eerst iemand beledigen en vervolgens je verontschuldigen en daarna zielig gaan zitten doen over het feit dat je geen feedback krijgt.
Moet ik voortaan iedere maand een update blijven geven ofzo?
Ik heb al in eerdere berichten meerdere malen mijn dank geuit en aangegeven wat het resultaat is.
Stel je mailtje niet op prijs komt nogal hypocriet over.
En aan lange pier sorry hoor maar ik kan er ook niets aan doen dat ik allerlei verschillende opties krijg aangeboden.
Zoals je zelf ook eerder hebt aangegeven word het er daardoor voor mij ook niet overzichtelijker op.
Ik ben de leek met een vraag en krijg vervolgens allerlei verschillende opties aangeboden, hoe moet ik dan kunnen inschatten wat de beste oplossing is?
Ik zal deze vraag afsluiten als opgelost maar dat is het feitelijk niet. De groeten allemaal.
En hoezo geen feedback? Er zijn bijna 150 berichten geplaatst in deze vraag is dat niet voldoende?

Laatst bewerkt:
Eindelijk een reactie.
Alle opmerkingen over mijn persoon terzijde, wat betekent "doordat jij ermee begonnen bent zit ik nu met een half opgelost probleem en een grote puinhoop"?

Laatst bewerkt:
Heren Arnizzy en AenA,

Voordat dit uit de hand loopt begin met een schone lei of laat het rusten want jullie gaan verder waar jullie gebleven zijn en dat lijkt mij niet goed en hoort ook niet op Helpmij thuis .Dus ga verder met het formatteer probleem en staak deze strijd want dit levert niets op.

Ok, nog een (laatste) poging dan.

Omdat de poster per ongeluk een format heeft gedaan is de NTFS index vervangen en dus niet meer bruikbaar door programma's als "Getdataback", enz.

Het programma Photorec scant simpelweg de hele schijf op bestanden van een bepaald type (in dit geval dus jpg).
Als die worden gevonden zet hij ze weg in een aangewezen folder.
Om de grootte van deze folder te beperken verdeelt hij de bestanden over meerdere sub-folders, in iedere sub-folder staan 500 bestanden.

Als bijvoorbeeld gekozen is voor een map met de naam "recovery", dan staan daarin sub-folders met de namen "recup_dir.1", "recup_dir.2", etc.
Als het veel foto's betreft, kan dit aantal sub-folders aardig oplopen.

Daarnaast krijgt elk gevonden bestand een fantasie naam bijvoorbeeld "f0708190.jpg" of "t0708190.jpg" (f=volledig bestand, t=thumbnail).
Deze bestanden staan dus allemaal verdeeld over alle sub-folders in de volgorde waarin ze worden gevonden.
Hierbij kunnen dus de gezochte foto's staan, maar ook de kleine uitvoering (thumbnails), die in de verkenner worden gebruikt.
Bij een systeem schijf zullen er ook foto's bijstaan van Windows of opgeslagen bestanden uit de internet browser.
Al met al dus een zeer onoverzichtelijke berg bestanden.

Omdat ik zelf deze recovery methode vaak toepas heb ik en programma geschreven, dat te kleine (instelbaar) jpg bestanden overslaat en van andere probeert de datum uit de Exif informatie van het jpg bestand te lezen.
Hierdoor kunnen de bestanden dan worden gesorteerd in folders van het jaar, met daarin sub-folder(s) voor de maand(en) en daarin sub-folder(s) voor de dag(en).
Ee bestanden krijgen een naam zoals 20061012_161501.jpg (jjjjmmdd_hhmmss).

Laatst bewerkt:
Het was een snelformat, alleen de partitietabel was veranderd, de reserve was er nog, dus de metafile (MFT) stond er nog op en een herstel van de partitietabel had het ook opgelost, was het een volledige format dan nog was de partitietabel en de metafile te herstellen maar door alles door elkaar te gebruiken werd het probleem alleen maar waziger en ook wel erger.
Ik benader deze problemen via die weg.

En over de feedback, bedoelde die naar mij toe, dat er 150 berichten zijn geplaatst verhoogde alleen maar de onzekerheden maar geen duidelijk gemaakte keuzes die tot een oplossing leidde op de manier die ik voorstelde.
Maar goed, je hebt de foto's vrijwel allemaal terug, daar ging het om.
Ook wil iedereen wel helpen maar het nadeel is dat ze ook allemaal andere progjes naar voren halen wat voor die persoon eens een oplossing was maar dat wil niet zeggen dat het voor het elk probleem geldt.

Er zijn niet zoveel progjes die alles kunnen, met TestDisk (of in dit geval Photorec, alleen voor recovery, wat van dezelfde makers komt), Spinrite en HHDRegenerator kun je het gebruik van vrijwel elke schijf herstellen.

Lange Pier Je hebt gelijk over het feit dat dit een snel format was,dus de door jou gedane voorstellen kunnen nog steeds worden uitgevoerd.
Het gebruik van Photorec is read-only en heeft niets veranderd aan de partitie tabel of de MFT's.

Bij mijn recovery activiteiten gebruik ik in gevallen als deze eerst de Photorec methode, zodat er in ieder geval iets is gered, voordat ik dingen ga doen die de schijf inhoud veranderen.

Maar ik denk dat de poster inmiddels niet meer op dit forum kijkt.
Hij schreef "doordat jij ermee begonnen bent zit ik nu met een half opgelost probleem en een grote puinhoop."
Ik ben nergens mee begonnen, dat heeft hij allemaal zelf gedaan (en in de meeste gevallen niet volgens de aanwijzingen).

En hij bedoelt met "half opgelost probleem" en die "grote puinhoop" is mij onduidelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan