verloren boeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
In het (verre) verleden heb ik boeken gedownload op de tablet maar is deze al een paar keer terug gezet naar de fabriekssetting en ben ik de boeken dus kwijt.

Ik heb nu een e-reader KOBO Glo HG gekocht, wat ik mij afvraag zijn deze gekochte boeken nog terug te halen?

Dank voor uw antwoord.

Een e-reader en een tablet hebt niks met elkaar te maken, dus ook niet qua boeken. Op een e-reader kun je boeken zetten door ze in de verkenner naar de juiste map te slepen, of middels een programma als Calibre. Dat laatste raadt ik trouwens aan omdat je meer controle over je bibliotheek houdt.
Met een Samsung of Microsoft tablet kun je uiteraard ook wel met mappen werken; alleen met een iPad heb je een probleem. Al kun je via iTunes de boeken er wel weer opzetten, mits je ze nog ergens hebt staan.

Ik gebruik zelf een Samsung tablet en mijn vrouw een oude iPad. Je bracht me op een idee toen je iTunes noemde, ik heb gezocht op de iPad en daar de in het verleden gekochte boeken weer gevonden. Kan ik deze boeken nog op de vanmiddag gekochte e-reader zetten? Dank wederom.

Als je de iPad met een pc kunt verbinden dan kopieer je de boeken daarna gewoon middels de verkenner naar de reader.

Sinds januari heeft de baas hier ook zo'n Kobo ding. Laat maar weten als de boeken niet zichtbaar worden op de Kobo, dan kijk ik even op het Kobo dingetje van de baas naar welk mapje je de epubs moet kopiëren. Dat ging namelijk nét even wat lastiger dan op mijn eigen Sony e-reader.

Laatst bewerkt:
Jammer, niet gelukt, Apple laat via de verkenner alleen foto's zien. Wat ik zie is: Verkenner: Apple iPad> Internal Storage> DCIM> 100apple. Ik zie daar dus foto's maar geen boeken of videos.
Wel zie ik nu in app iBooks op mijn iPad de eens gekochte boeken staan.

Ik vind de iPad te zwaar om langdurig te gebruiken om te lezen dus dan maar opnieuw boeken aanschaffen voor de e-reader.
In elk geval bedankt, heb een fijne zondag.

Helaas heb ik nog nooit met Apple gewerkt, maar ik neem aan / vermoed, dat het misschien hetzelfde werkt als in de verkenner van Microsoft, m.a.w. dat je de weergave kunt wijzigen van afbeelding naar tekst / details?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan