Verloren geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkkiller545

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Onlangs gaf men pc de melding dat er onvoldoende geheugen was.
Dus ik meteen kijken of ik plaats kon vrijmaken, maar tevergeefs, dus keek ik waar alles zat dat men harde schijf ineens vol zat en toen merkte ik op dat als ik eigenschappen van men schijf doe, dat die aangeeft dat er nog minder dan 5GB beschikbaar is, maar als ik alle bestanden (incl. verborgen) selecteer en dan eigenschappen doe, dat die bestanden slechts 120GB van de 320GB, na correctie 298GB, verbruiken.
Wat zit er op mijn ander 170GB?
Het is de 2de schijf, niet de hoofdschijf waar mijn programmas op geinstalleerd worden.

mvg kenny

.... en hoe groot is de vrije ruimte op de 'hoofdschijf' (dat zal dan waarschijnlijk C: zijn ...) ?

Ik heb even een screenshot van men computer genomen.
Zie afbeelding.

Geheugen.PNG

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, kijk... vol = vol
die hoeveelheid data, inlusief verborgen, is blijkbaar toch wat groter dan je denkt. Windows is ook niet altijd even betrouwbaar in het weergeven van omvang van data. Die verloren 170GB zit echt wel ergens, en hij zit blijkbaar nog vol ook.

Meest eenvoudige oplossing is gewoon een grotere (of nog beter: een extra) schijf kopen. Voor een paar tientjes heb je er flink wat ruimte, en kan je er weer een tijdje tegenaan. Neemt echter niet weg dat er ongetwijfeld wat op te ruimen valt.
Kijk eens kritisch naar alle programma's... gegarandeerd dat je minstens 30% zelden of nooit gebruikt. Zelfde geldt voor allerlei muziek/films/foto's enzo. Het is natuurlijk gemakkelijk, maar is het echt noodzakelijk dat je dat allemaal voor het grijpen hebt? Maak een backup op een DVD'tje of een externe schijf, en zoek het op als je het echt nodig hebt.

Een extra schijfje kopen gaat niet lukken, ik werk op een laptop, en een externe schijf zie ik niet echt zitten.

Ik ga eens proberen alles weg te bergen en dan deD schijf eens te formateren. Hoop dat dit het oplost.

alvast bedankt

Kijk eens via configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer en hier zie je de partities,staat er mischien niet toegewezen schijfruimte toevallig op de D partitie?
Heb je op c windows geinstalleerd neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Yep, op de C staat windows en alle programmas, hier wordt niks op opgeslagen behalve de dingen die automatisch weggeschreven worden door de programma's.
En op de D word alles opgeslagen, dus de muziek, films, enzo.

mvg kenny

ja, kijk... vol = vol
die hoeveelheid data, inlusief verborgen, is blijkbaar toch wat groter dan je denkt. Windows is ook niet altijd even betrouwbaar in het weergeven van omvang van data. Die verloren 170GB zit echt wel ergens, en hij zit blijkbaar nog vol ook.

klopt, maar dit is niet altijd het geval

het is me vaker overkomen dat als ik mn mappen selecteer (incl verborgen en systeemmappen) dat ik met minder hoeveelheid gig uitkom dan wat er op het eigenschappen scherm zie staan.

wat bij mij altijd lukt is de data die je hebt overzetten naar een andere schijf, de schijf formatteren en daarna de data weer terugzetten.

Kijk eens via configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer en hier zie je de partities,staat er mischien niet toegewezen schijfruimte toevallig op de D partitie?
hier al eens gekeken?

klopt, maar dit is niet altijd het geval
het is me vaker overkomen dat als ik mn mappen selecteer (incl verborgen en systeemmappen) dat ik met minder hoeveelheid gig uitkom dan wat er op het eigenschappen scherm zie staan.
Kan toch geen verschil zijn van 190 gb!!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, er waren blijkbaar ergens enkele backups opgeslagen, ik ben nu men belangrijke gegevens aan het overzetten en daarna de schijf een formateren.
Dus dit topic mag dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan