Verlos mij van: 'Win een iPad2'

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Windows 7, Chrome.

Websites die ik bezoek, zijn bij mij tegenwoordig voorzien van een hindelijke soort 'linkjes'. Anders gekleurde woorden waar ik met de muis toevallig overheen veeg. Dan popt er een plaatje up dat een paar seconden blijft staan. 'Win nu een iPad 2' staat er. Het gebeurt overal, zelfs op jullie website (ojé, daar heb je er al een!) en op een website die ik zelf wel eens beheer.

Als ik er op doorklik, blijkt vaak dat ik al een iPad gewonnen hèb. Ik moet alleen een vraag beantwoorden en ergens heen SMSsen. Aangezien ik geen mobiele telefoon heb, is dat nog nooit gebeurd, en misschien is dat maar goed ook. Ik had een winkeltje kunnen stichten om gewonnen iPads te verkopen. Als ik doorgeklikt heb is weer even zoeken: hoe kan ik dit negeren en hoe kom ik terug waar ik mee bezig was. Extra vervelend is het als dat plaatje nèt een link bedekt die ik wèl wilde aanklikken. Ik kom er gewoon niet bij!

Hoe kom ik daar van af?

Je systeem maar eens goed en diep laten scannen met mbam en sas.
Heb zelf ook eens dit fenomeen aan de hand gehad.

Vraag verplaatst naar juiste sectie.

Hoi,
Volg de instructies die hieronder staan,
Indien je nog steeds last hebt van Win een iPad2 ga dan door naar Stap 2.

Stap 1.
Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
Er zal een pupup vensterje komen met de vraag of je MBAM wil evalueren.

mbam2.png

Klik hier op "Weigeren".

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Stap 2.

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Verwijderen
  • adwcleaner.png
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal.
Je PC word opnieuw opgestart en er een opent logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt

++ Je kunt de logfile zelf Bekijken of Opslaan, en kijken wat er is verwijderd.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

Laatst bewerkt:
Zal ik doen. Ik meld wel wat het resultaat is.
SuperantiSpyware had ik er al op losgelaten. Hielp niet.

Poekje, ik heb 2x met MBAM gescand en daarna AdwCleaner op mijn bureaublad gezet. Vervolgens alle vensters gesloten.
Vervolgens op 'Verwijderen' geklikt. Hij maakt het proces niet af. Er komt 'error: variable used without being declared'
'Line 2056 (File C:\Users\Duyvene-de-Wit\Desktop\adwcleaner.exe')

Het lijkt wel alsof het programma zichzelf in de weg zit.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Hoi, start de computer op in veilige modus meestal op f8 drukken tijden het opstarten,
Kies voor ''Veilige modus met netwerk mogelijkheden''
Verwijder AdwCleaner door op het programma te klikken en daarna op Deinstallatie te klikken,
Download AdwCleaner hier opnieuw: http://general-changelog-team.fr/downloads/viewdownload/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner en zet het op je bureaublad.
Vervolgens doe je: Rechtermuisknop op AdwCleaner en klik je ''Als administrator uitvoeren''
Als AdwCleaner is geopend, klik je op Verwijderen.

Indien het hier boven genoemde geen probleem oplosser is voor je, probeer dit dan:
Open AdwCleaner, & Klik op Deinstallatie.
Daarna doe je wat hieronder staat beschreven !!

Download AdwCleaner & Sla het op je bureaublad op.
Rechtermuisknop op AdwCleaner & kies ''Eigenschappen'' Daarna klik je naast ''Ander pictogram...'' op ''Geavanceerd''
En vink je het hokje ''Als Administrator uitvoeren'' aan, Klik vervolgens op OK.
Restart de PC, Open AdwCleaner.
Klik daarna op ''Verwijderen''
Indien je weer dezelfde foutmelding krijgt, probeer nogmaals.

Poekje, ik heb gedaan wat je adviseerde. Na wat 55 en 66 lukte het. Er kwam na herstart onderstaande log op het scherm.
Maar het hielp allemaal niks. Nog altijd komt er overal op geopende websitepagina's 'Win nu een iPad 2 Color' te staan. Wat nu??

# AdwCleaner v2.003 - Verslag gemaakt op 09/24/2012 om 21:41:01
# Geactualiseerd op 23/09/2012 door Xplode
# Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Gebruiker : Duyvene de Wit - DUYVENEDEWIT-PC
# Opstarten Modus : Normale modus (Ik heb eerst veilige modus gebruikt, Jov)
# Gelanceerd vanaf : C:\Users\Duyvene de Wit\Desktop\adwcleaner.exe
# Optie [Verwijderen]

***** [Diensten] *****

***** [Files / Mappen] *****

***** [Register] *****

***** [Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16421

[OK] Het register bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

-\\ Google Chrome v21.0.1180.89

File : C:\Users\Duyvene de Wit\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] De file bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

AdwCleaner[S1].txt - [887 octets] - [24/09/2012 21:31:08]
AdwCleaner[S2].txt - [529 octets] - [24/09/2012 21:32:22]
AdwCleaner[S3].txt - [2064 octets] - [24/09/2012 21:35:01]
AdwCleaner[S4].txt - [967 octets] - [24/09/2012 21:41:01]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S4].txt - [1026 octets] ##########

Hmm..

Probeer dit eens:
Klik op ''Start'' » ''Alle programma's'' » ''Bureau-accessoires'' » Rechtermuisknop op ''Opdrachtprompt'' en kies ''Als administrator uitvoeren.'' » Vervolgens typ je: ipconfig /flushdns
Je typt exact hoe ik het heb getypt.

Edit: Je kan AdwCleaner verwijderen door:
Open AdwCleaner & Klik op Deinstallatie.

Bij welke Browser's komt het voor?

Indien het nog steeds aanwezig is,
Doe dan dit, Bij Internet Explorer.

Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer en Windows Verkenner.

Open Internet Explorer door te klikken op de knop ''Start''.
Typ ''Internet Explorer'' in het vak ''Zoeken'' en klik vervolgens in de lijst met resultaten op ''Internet Explorer''.

Klik op de knop ''Extra'' en klik vervolgens op ''Internetopties''.
Klik op het tabblad ''Geavanceerd'' en klik vervolgens op ''Opnieuw instellen''.

Schakel het selectievakje ''Persoonlijke instellingen verwijderen'' in als u ook de browsegeschiedenis, zoekmachines, accelerators, startpagina's, Traceerbeveiliging en ActiveX-filtergegevens wilt verwijderen.

Klik in het dialoogvenster ''Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen'' op ''Opnieuw instellen''.

Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, klikt u op ''Sluiten'' en vervolgens op ''OK''.

Sluit Internet Explorer.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.

Poekje, ik gebruik Chrome. Ik heb nog niets gedaan met je aanbevelingen. Zo nodig doe ik dat nog, maar nu eerst:
Ik was daarnet iets aan het doen in de website van Mijn OV-chipkaart, want met die chipkaart is ook iets merkwaardigs aan de hand. Ik wilde opheldering en besloot daarover te emailen, maar die pagina was niet beschikbaar.
Ik probeerde het met Internet Explorer en toen kreeg ik die pagina wel. Ik heb toen ook gekeken of die hinderlijke pop-ups in IE weg waren en dat bleek wel het geval! Het lijkt dus te zitten in Chrome.
Nu overweeg ik om Chrome van de PC af te halen en te her-installeren. Voordat ik dat doe wil ik weten of daar geen risico in zit. Ik gebruik namelijk gmail en ik wil niet dat alles wat daar op staat ook verdwijnt. Ik denk het niet, maar je weet maar nooit.

Verlos mij van: 'Win een iPad2

De-installeren en installeren van Chrome blijkt de oplossing. Zo eenvoudig kan het zijn.

Hartelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan