Vermeld niet dat het veld leeg is (in een rapport)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste Forummers, wat doe ik fout in de formule:

Code:
=IIf([Geldig t/m]="";"Paspoortgegevens ontbreken !";"")

Als het datumveld op het rapport leeg is zou hij moeten neerzetten in mijn rapport (in een apart veld) : "Paspoortgegevens ontbreken !" echter hij doet dit niet.

Wat doe ik verkeerd in de formule?

Friend.

Die formule zou je in de query moeten zetten; het heeft niet zoveel waarde om de formule op het rapport te genereren. Overigens zou je (het is een datumveld, en dus een getal) Op Is Null moeten testen, niet op "". Dat gebruik je voor tekstvelden.

Een tekstveld kan wel degelijk de waarde Null hebben.

Tardis

Daar gaat het probleem niet over; TS heeft een datumveld dat hij op "" test. Wel goed lezen graag, en met oplossingen komen i.p.v. overbodige opmerkingen die niets toevoegen ...

Daar gaat het probleem niet over; TS heeft een datumveld dat hij op "" test. Wel goed lezen graag, en met oplossingen komen i.p.v. overbodige opmerkingen die niets toevoegen ...

Daar gaat het dus wel over.
Punt is dat TS verkeerd test.
Daar reageer jij vervolgens op met een voorstel waar je vervolgens een foutieve onderbouwing aan vast knoopt.
Lijkt me niet de bedoeling om anderen verkeerde dingen aan te leren.

Tardis

Doe ons allemaal een lol en kom ofwel met een oplossing waar TS wat aan heeft, of laat een topic links liggen. Als je niet van plan bent om een vragensteller met zinnige tips te helpen, kun je beter je mond houden. Bovendien werkt mijn oplossing, dus waar heb je het nu helemaal over? Heb je weer eens zin in een zinloze, tijd verspillende en niet ter zake doende flauwekul discussie? In dat geval: count me out...

@ TS: Zet dit in je query, en het werkt prima ;)
Code:
[PaspoortCheck: IIf([Geldig t/m] Is Null;"Paspoortgegevens ontbreken!";"")

Beste mensen, dank voor alle input :thumb: OctaFisch dank voor je aanreiking :thumb: en voor mij de oplossing om de code in de query te zetten. Dit werkt voor mij perfect :thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan