• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vermelden verjaardagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Hallo,
Ik heb een file waarin we per klant en Paritair Comité, de lonen hebben staan van studenten. Het is héél belangrijk dat we het juiste uurloon hanteren per leeftijd. Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat we adhv een formule de naam van de kandidaat een kleur kunnen geven in de maand dat deze kandidaat verjaard? Zodat we steeds het juiste loon kunnen hanteren?
Bijgevoegd het filetje, hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk, anders hoor ik het graag.

Alvast dank voor jullie hulp!

Mvg,
Glenn

Bekijk bijlage Studenten 2018 - LONEN en Verjaardag.xlsx

Gaat het nieuwe loon in in de maand waarin de kandidaat verjaart, of de maand nadat deze verjaard is ?

:d bedankt voor de dixie lessen :thumb:
Lonen moeten aangepast worden, de dag dat de kandidaat verjaart

Grtz
Glenn

In Voorwaardelijke Opmaak een formule plaatsen
PHP:
=MAAND(DATUMVELD)=MAAND(VANDAAG())
dus bijv:
PHP:
=MAAND(E2)=MAAND(VANDAAG())

Glenn,

Leeftijd in de tweede tabel gewijzigd in een getal, waarop je kunt zoeken, met het woord jaar in de celeigenschappen. Leeftijdberekening in de eerste tabel:
Code:
=DATUMVERSCHIL(E2;VANDAAG();"y")
Loon zoek je op met vert.zoeken:
Code:
=VERT.ZOEKEN($D2;$A$10:$C$17;3;0)
Op deze manier wijzigt het loon op de verjaardag.

Bijlagen

Hey Rob,

Super idee! alleen vraag ik me af, of we dit adhv een conditional format een kleur kunnen geven wanneer de leeftijd verandert is? Uurloon moeten wij handmatig aanpassen in onze systemen, wij willen adhv deze file een hulpmiddel creëren zodat we weten (of op de hoogte gebracht worden) wanneer we een loon moeten aanpassen. Ik vrees dat als het automatisch verandert niemand het in de gaten heeft dat ondertussen het uurloon aangepast is in de file. Met als resultaat, het nooit in ons systeem zal veranderen?

Thx
Glenn

Rob,

Hoe verander ik in celeigenschappen het getal zodat die kan zoeken naar het woord jaar? Als ik jouw formule toepas, krijg ik een #N/A foutmelding... Ik zou jouw formule graag willen toepassen op alle tabbladen :)
Ik heb ondertussen via conditional formatting de kleur in de cel laten veranderen zodra de leeftijd wijzigt.

Thx
Glenn

Je hoeft niets te wijzigen.
Iets handiger zoeken:

Code:
Sub M_snb()
   Sheet2.Columns(1).Find("Leeftijd").Offset(1).Select
End Sub

Haool snb,

Thx voor je hulp, maar ben er niets mee. Ik snap niet wat je hiermee bedoelt eigenlijk :confused:
Ik veronderstel dat het een macro is? Maar dan moet je al met een macro kunnen werken...

Thx!
Glenn

Hallo Glenn,

Als je helemaal geen verstand hebt van werken met macro's is het misschien een idee om een kolom toe te voegen met het loon dat geregistreerd staat in het systeem. Als je dan deze kolom vergelijkt met de kolom van "Loon" zoals Robdgr heeft berekend, kan je dit eenvoudig met voorwaardelijke opmaak laten uitspringen.

Een beetje een omweg, maar geen macro's voor nodig.

Groet,
KristiaanBekijk bijlage Studenten 2018 - LONEN en Verjaardag.xlsx

Laatst bewerkt:
Hello all,

Ben eruit geraakt! De formule van Rob werkt prima, ik had in de cel van de tweede tab nog tekst in staan en dat mocht niet...

Bedankt allemaal! You are the best

Grtz
Glenn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan